هند از ربات انسان‌نمای خود جهت سفرهای فضایی رونمایی کرد

0 477

هند از ربات انسان‌نمای خود با نام ویومیترا (Vyommitra) رونمایی کرد. این ربات پیش از انجام اولین مأموریت فضایی سرنشین‌دار این کشور در سال ۲۰۲۱ به فضا ارسال می‌شود. ویومیترا توانایی فشردن دکمه‌ها، صحبت کردن با فضانوردان و نظارت بر سامانه‌های فضاپیما را دارد.

آژانس تحقیقات فضایی هند (ISRO) قصد دارد با ارسال ربات مذکور به فضا، تأثیرات سفر فضایی روی بدن انسان را مشاهده کرده، سپس مأموریت سرنشین‌دار را با فضاپیمای گاگانیان (Gaganyaan) انجام دهد.

کایلاساوادیوو سیوان (Kailasavadivoo Sivan)، رئیس ISRO، از انتخاب چهار فضانورد برای مأموریت گاگانیان خبر داد. این چهار نفر اواخر ماه جاری میلادی برای تمرینات ۱۱ ماهه به روسیه سفر خواهند کرد و پس از اتمام این دوره، تمرینات خود را در هند ادامه خواهند داد.

سال گذشته میلادی برای ISRO خوش یمن نبود. هند امیدوار بود با مأموریت چاندرایان-۲ (Chandrayaan-2) پس از آمریکا، شوروی و چین به چهارمین کشوری تبدیل شود که موفق به فرود ماه‌نشین بر سطح قمر زمین می‌گردد. اوضاع آن‌طور که هندی‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند پیش نرفت و ماه‌نشین ویکرام (Vikram) روی سطح ماه سقوط کرد. البته هندی‌ها تسلیم نشدند و بازگشت خود به ماه را با مأموریت چاندرایان ۳ اعلام کردند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14687
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها