ارسال تجهیزات ماهواره‌ای به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان

0 388

بنابر اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت و به‌منظور پایداری شبکه ارتباطی سیستان و بلوچستان، دو لینک تجهیزات ماهواره‌ای VSAT به مناطق سیل‌زده این استان ارسال شد. 

محمد مرتضوی، مدیر ارتباطات زیرساخت استان سیستان و بلوچستان، در‌این‌باره گفت: «به‌دنبال وقوع سیل و طغیان رودخانه، کابل‌های فیبر نوری زیرساخت سیستان و بلوچستان در مسیر ارتباطی ایرانشهر – نیکشهر – چابهار و همچنین فیبر جاسک – لیردف در استان هرمزگان دچار قطعی شد و در شبکه اپراتورهای همراه و ثابت کشور در چابهار اختلال به وجود آمد.»

وی در ادامه عنوان کرد: «با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان دو لینک تجهیزات ماهواره‌ای VSAT از همان شب اول وقوع سیل به مناطق سیل‌زده و در راستای پایداری شبکه ارسال گردید.»

VSAT مخفف عبارت Very Small Aperture Terminal می‌باشد. این تجهیزات شامل ترمینال‌های بسیار کوجک ماهواره‌ای می‌شود که در سایت‌های پراکنده از لحاظ جغرافیایی واقع می‌باشند و از طریق یک لینک ماهواره با یک هاب که دربرگیرنده تجهیزات مخابراتی پیشرفته و آنتن به مراتب بزرگ‌تر از ترمینال‌ها (مثلاً حدود ۶ متر) بوده و با ماهواره مرتبط است، ارتباط دارند. باندهای فرکانسی مورد استفاده در این فناوری C و KU و اخیراً Ka می‌باشند.

موارد استفاده VSAT به‌طور اعم شامل اینترنت، شبکه‌های خصوصی مخابراتی، ارتباطات تصویری و صوتی و همچنین فاکس (نمابر) می‌باشد. در دنیای امروز، شبکه‌های VSAT مانند بازار بورس و اطلاعات قیمت‌ها، تراکنش‌های بانکی و ATMها، هواپیمایی و اطلاعات آب و هوا، به‌روز‌رسانی اطلاعات بازار و قیمت اجناس و همچنین اینترنت پرسرعت به‌شکل گسترده‌ای دیده می‌شوند.

گفتنی است بر اثر بارندگی‌های شدید ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری در سراسر سیستان و بلوچستان، مسیر ارتباطی و راه دسترسی مردم صدها روستا در این استان مسدود شد و خسارت‌های زیادی به بیش از ۲۰هزار واحد مسکونی وارد آمد. همچنین بنابر گزارش‌ها در اثر این سیلاب‌ها تاکنون دست‌کم سه تن جان خود را از دست داده‌اند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14644
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها