فناوری اطلاعات؛ کلیدکسب برتری در صنعت فضایی
شرکت تحقیقات علمی لایدوس (Leidos) واقع در ایالت ویرجینیا اعلام کرد با هدف پیشرفت و موفقیت در حوزههای «اَبَرصوت» (Hypersonic)، حسگرهای پیشرفته و همچنین راهکارها و راهحلهایی که استقلال و عدم وابستگی در زمینههای فضایی را برای این شرکت فراهم میآورد، اقدام به خرید حق مالکیت شرکت فناوری اطلاعات داینتیکس (Dynetics) با ارزشی معادل ۱.۶۵ میلیارد دلار کرده است. لایدوس انتظار دارد که فرایند خرید در سه ماهه اول سال جاری میلادی تکمیل گردد.
لایدوس در حال طراحی حسگرهای فضایی بهمنظور ردیابی سلاحهای هایپرسونیک یا اَبَرصوت و همچنین فراهمآوری پشتیبانیهای مهندسی و مأموریتی برای ارسال محمولههای ناسا به ایستگاه فضایی بینالمللی است. بهعلاوه، شرکت یادشده مشغول ساخت محمولهای برای اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (U.S. Federal Aviation Administration) جهت تقویت و بهبود سیگنالهای GPS برای خلبانان این سازمان است.
شرکت داینتیکس ساخت آداپتور یونیورسال استیج (Universal Stage Adapter) برای حامل فضایی SLS ناسا و همچنین ارائه آزمایشهای ارزیابی ساختاری حامل فضایی ولکان (Vulcan) شرکت یونایتد لانچ الاینس (United Launch Alliance) را در کارنامه خود دارد. لازم به توضیح است آداپتور یونیورسال استیج برای اتصال فضاپیمای اوریون (Orion) آژانس فضایی آمریکا به حامل فضایی مورد استفاده قرار میگیرد. مشتریان اصلی داینتیکس، وزارت دفاع ایالات متحده (U.S. Department of Defense)، جامعه اطلاعاتی آمریکا (U.S. Intelligence Community) و ناسا هستند.
بهگفته راجر کرون (Roger Krone)، رئیس و مدیر اجرایی لایدوس، این شرکت با کمک داینتیکس میتواند قابلیتهای بدیعی را در حوزه فضا به دست آورده و فرصتهایی را بهمنظور رشد و ترقی در عرصههای جذابی مانند اَبَرصوت ایجاد نماید.