دومین فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک آماده شد

0 675

سرهم‌بندی قطعات دومین فضاپیمای شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به‌اتمام رسیده و بنابر گزارش‌ها احتمالاً این فضاپیما در سال جاری میلادی عملیات تجاری خود را آغاز می‌کند. فضاپیمای مذکور موسوم به اسپیس‌شیپ‌ دو (SpaceShipTwo) اکنون در بندر فضایی و هوایی موهاوه (Mojave Air & Space Port) واقع در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است. تصاویر دومین فضاپیمای ویرجین گلکتیک در کنار فضاپیمای ویرجین اسپیس شیپ یونیتی (Virgin Space Ship Unity به‌اختصار VSS Unity) که پیش‌تر ٢ پرواز آزمایشی انجام داده، منتشر شده است.

این فضاپیما طوری طراحی شده تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند. به‌گفته جرج وایتسایدز (George Whitesides)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک، این سفینه‌های فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند. اسپیس‌شیپ دو توسط شرکت‌های TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساخته شده و قابلیت حمل ۶ توریست فضایی به‌همراه ۲ خلبان را دارد.

گفتنی است ویرجین گلکتیک مدتی پیش از لباس‌های فضایی خود برای پروازهای تجاری به مدار زمین نیز رونمایی کرد. این لباس‌ها که توسط شرکت آندر آرمور (Under Armour) طراحی شده است، از پارچه‌هایی ساخته شده که به تنظیم دما و مدیریت تعریق بدن مسافران گردشگری فضایی کمک می‌کند.

منبع dailymail
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14623
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها