افزایش ۸۱درصدی مجموع درآمد اپراتور ماهواره‌ای آذربایجانی

0 495

براساس گزارش‌های مطبوعات کشور آذربایجان، مجموع درآمد شرکت دولتی آذرکاسموس (AzerCosmos) در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹، مبلغی معادل ۳۰.۲ میلیون دلار اعلام شده که ۸۱درصد افزایش را نسبت مدت زمانی مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد. طی این دوره، آذرکاسموس خدمات خود را به ۲۴ کشور جهان صادر کرد که ۸۸ درصد از کل درآمد این شرکت را شامل می‌شود.

 براساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز اصلاحات اقتصادی آذربایجان (Azerbaijani Centre for Economic Reforms Analysis and Communication)، ایالات متحده با ۹ میلیون دلار، فرانسه با ۷.۸ میلیون دلار، انگلیس با ۵.۸ میلیون دلار، مالزی با ۴.۲ میلیون دلار و امارات متحده عربی  با ۱ میلیون دلار بیشترین تقاضا را برای استفاده از خدمات آذرکاسموس داشته‌اند.

این درحالی است که درآمد شرکت یادشده از فعالیت تجاری ماهواره‌هایش در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۵.۶ میلیون دلار آمریکا بوده است. گفتنی است آذرکاسموس اپراتور ماهواره‌های ارتباطی آذراسپیس-۱ (Azerspace-1) و آذراسپیس-۲ (Azerspace-2) و همچنین ماهواره سنجش‌از‌دور آذراسکای (AzerSky) است و تنها اپراتور ماهواره‌ای در منطقه قفقاز (Caucasus) به‌شمار می‌رود.

 

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14533
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها