نیروی فضایی آمریکا با امضای ترامپ رسماً ایجاد شد

0 622

با امضای بودجه نظامی آمریکا برای سال آتی میلادی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور، نیروی فضایی ایالات متحده رسماً ایجاد شد. امضای لایحه بودجه نظامی آمریکا روز جمعه ۲۰دسامبر (۲۹آذر) در پایگاه اندروز (Joint Base Andrews)‌ انجام گرفت و ترامپ از آن به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ ارتش آمریکا یاد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا (United States House of Representatives) پیش‌تر ضمن تصویب لایحه‌ای با تخصیص مبلغ ۷۳۸ میلیارد دلار بودجه به وزارت دفاع این کشور (United States Department of Defense) موافقت کرده بود؛ بودجه‌ای که بخشی از آن به ایجاد نیروی فضایی آمریکا (United States Space Force) تعلق داشت و کلیه هزینه‌ها نیز برای این ارگان در آن درنظر گرفته شد. طرح مذکور با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف به تصویب رسید. بودجه وزارت دفاع آمریکا طبق پیش‌نویس قانون جدید در سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۲۰ میلیارد دلار (۲.۸ درصد) افزایش یافته است.

فرماندهی فضایی ارتش ایالات متحده (U.S. Space Command) از ۲۹‌اوت (۷‌شهریور) سال جاری میلادی آغاز به کار کرده بود. این واحد متشکل از ۸۷ نفر تحت فرماندهی ژنرال نیروی هوایی، جان ریموند (John Raymond)، که توسط مجلس سنای آمریکا (United States Senate) به عنوان اولین فرمانده این نیروها انتخاب شده است، فعالیت می‌کنند.

این فرماندهی در حقیقت یگان متحد ارتش ایالات متحده است كه مسئول عملیات‌های دفاعی این كشور در فضا محسوب می‌گردد. طبق گفته معاون وزیر دفاع آمریکا، پاتریک شاناهان (Patrick Shanahan)، در حالی که نیروی فضایی (U.S. Space Force) و فرماندهی فضایی این کشور با یکدیگر به فعالیت خواهند پرداخت اما این دو نهادهای یکسانی نیستند؛ نیروی فضایی تأمین کننده پرسنل، منابع و امکانات جهت پشتیبانی از عملیات‌ها فضایی است، در حالی که فرماندهی فضایی به عنوان یک ستاد عملیاتی خدمت خواهد کرد که ظرفیت‌ها و امکانات را به کار گرفته و عملیات‌های فضایی را هدایت خواهد نمود. 


مایک پنس (Mike Pence)، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرده نیروی فضایی ایالات متحده برای دفاع از مردم، منافع و اعتبار این کشور در پهنه بی‌کران فضا و همچنین روی زمین، ایجاد شده است؛ امری که به‌گفته او با استفاده از فناوری‌ها جهت پشتیبانی از دفاع مشترک برای دسترسی به فضای بیرون از کره زمین محقق می‌شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14528
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها