تخصیص بودجه ۲۰ میلیارد دلاری به نیروی فضایی آمریکا

0 665

مجلس نمایندگان آمریکا (United States House of Representatives) به‌تازگی لایحه‌ای را تصویب کرده که طی آن با تخصیص مبلغ ۷۳۸ میلیارد دلار بودجه به وزارت دفاع این کشور (United States Department of Defense) موافقت شده است؛ بودجه‌ای که قرار است بخشی از آن صرف ایجاد نیروی فضایی آمریکا (United States Space Force) شود و کلیه هزینه‌ها نیز برای این ارگان در آن در نظر گرفته شده است. طرح مذکور با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف به تصویب رسید. بودجه وزارت دفاع آمریکا طبق پیش‌نویس قانون جدید در سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۲۰ میلیارد دلار (۲.۸ درصد) افزایش یافته است.

فرماندهی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Command) از ۲۹‌اوت (۷‌شهریور) سال جاری میلادی رسماً آغاز به کار کرد. این واحد متشکل از ۸۷ نفر تحت فرماندهی ژنرال نیروی هوایی، جان ریموند (John Raymond)، که توسط مجلس سنای آمریکا (United States Senate) به عنوان اولین فرمانده این نیروها انتخاب شده است، فعالیت می‌کنند.

مایک پنس (Mike Pence)، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرده نیروی فضایی ایالات متحده برای دفاع از مردم، منافع و اعتبار این کشور در پهنه بی‌کران فضا و همچنین روی زمین، ایجاد شده است؛ امری که به‌گفته او با استفاده از فناوری‌ها جهت پشتیبانی از دفاع مشترک برای دسترسی به فضای بیرون از کره زمین محقق می‌شود.

فرماندهی فضایی آمریكا در حقیقت یگان متحد ارتش ایالات متحده است كه مسئول عملیات‌های دفاعی این كشور در فضا محسوب می‌گردد. این یازدهمین فرماندهی یگان رزمی متحد وزارت دفاع آمریکا، در كنار فرماندهی استراتژیك (U.S. Strategic Command)، فرماندهی عملیات ویژه (United States Special Operations Command) و سایر فرماندهی‌های نظامی این کشور است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14489
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها