انتشار اولین تصاویر ماهواره چینی دارای قدرت تفکیک مکانی کمتر از ۱ متر

0 892

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) به‌تازگی تعدادی از تصاویری را که توسط ماهواره گائوفن-۷ (Gaofen-7) تهیه شده‌اند، منتشر کرد. به گفته سازمان ملی فضایی چین این اولین ماهواره سنجش‌از‌دور تجاری جهان است که با وجود داشتن سنجشگر نوری قادر به عکس‌برداری با قدرت تفکیک کمتر از ۱ متر می‌باشد.

شرکت علوم و فناوری‌های هوافضا چین (China Aerospace Science and Technology Corporation) در تاریخ ۳نوامبر (۱۲آبان) سال جاری میلادی گائوفن-۷ را از پایگاه فضایی تای‌یوآن (Taiyuan) و توسط ماهواره‌بر لانگ‌مارچ-۴بی (Long March 4B) به فضا فرستاد. این ماهواره در ارتفاع ۵۰۶ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و دارای وزنی معادل ۲۴۰۰ کیلوگرم می‌باشد. گائوفن-۷ انرژی خود را از آرایه‌های خورشیدی و تعدادی باتری تأمین می‌نماید. گفتنی است در این مدت بیش از ۱۴ هزار تصویر از این ماهواره بدست آمده است.

۲۲ تصویری که منتشر شده‌اند فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن (Beijing Daxing International Airport) را به همراه برخی مناطق در استان‌های آنهویی (Anhui)، گوانگدونگ (Guangdong) و شاندونگ (Shandong) در چین نشان می‌دهند.

کائو حایی (Cao Haiyi)، طراح اصلی گائوفن-۷، در آکادمی فناوری فضایی چین عنوان کرد: «از این ماهواره در اصل به‌منظور نقشه‌برداری سه‌بعدی در مقایس ۱:۱۰۰۰۰ استفاده می‌شود. فقط چند کشور به این سطح بررسی و نقشه‌برداری ماهواره‌ای دست یافته‌اند.» وی افزود: «گائوفن-۷ مانند یک خط‌کش دقیق برای اندازه‌گیری زمین عمل می‌کند. قبل از پرتاب این ماهواره تنها قادر به تعیین موقعیت دقیق بزرگراه‌های عریض بودیم، اما اکنون با کمک گائوفن-۷ می‌توانیم مکان دقیق جاده‌های روستایی را نیز مشخص نماییم.»

در اینجا می‌توانید برخی از تصاویر تهیه‌شده توسط گائوفن-۷ را مشاهده نمایید.

عکسی از فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن

عکس سه‌بعدی از منطقه‌ای در استان گوانگدونگ که برای مشاهده بهتر آن نیاز به استفاده از عینک مخصوص مشاهده تصاویر سه‌بعدی دارید

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14474
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها