نمایش دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل

0 547

پژوهشگاه فضایی ایران با شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل (Bakutel) در کشور آذربایجان، دستاوردهای فناوری خود را ارائه می‌کند. در این نمایشگاه در روزهای ۱۲ تا ۱۵ آذر در شهر باکو برگزار می‌شود، پژوهشگاه فضایی با ارائه طرح‌هایی چون ناهید ۱، بالون مخابراتی، پروژه‌های سنجشی و برخی دیگر از فناوری‌ها شرکت نموده است.

در نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۹، سالنی به ایران اختصاص یافته که به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان برخی از ارگان‌های تابعه این وزارتخانه از جمله سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران و نیز تعدادی از شرکت‌های استارت‌آپی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حضور دارند.

باکوتل نمایشگاهی است که به طور سالانه در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و با حضور ذینفعان در بازار مخابرات برگزار می‌شود و مکان اصلی برای نمایش تولیدات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات است. این نمایشگاه نه‌تنها بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در حوزه خزر است، بلکه پلتفرم منحصربه‌فردی برای شبکه‌سازی در تجارت به شمار می‌رود که زمینه ارتباطات بسیار مستحکمی را فراهم می‌آورد.

امسال بیست و پنجمین دوره باکوتل در دست برگزاری است و انتظار می‌رود ۲۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور از جمله آذربایجان، چین، فنلاند، سوییس، اوکراین، بلاروس، ایتالیا، ایران، امارات متحده عربی، اسلوونی، روسیه، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، فرانسه، کرواسی و کشورهای دیگر در آن حضور داشته باشند. پژوهشگاه فضایی ایران نیز برای ارائه محصولات و خدمات خود در سالن مرتبط با وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت‌ کرده است.

امسال بخش دولتی در نمایشگاه در مقیاس بزرگی مشارکت کرده و آذرپست، آذرمارکا، آژانس نوآوری، آذتله‌کام، آذین‌تله‌کام، ارتباطات تلفنی باکو، مرکز پردازش داده در غرفه وزارت حمل ونقل، ارتباطات و فناوری‌های بالای جمهوری آذربایجان حضور دارند. همچنین، آژانس توسعه تجارت‌های کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان (Small and Medium-sized Enterprises Development Agency) نیز در باکوتل شرکت کرده‌اند.

امسال، حدود ۵۰ استارت‌آپ از آذربایجان در این نمایشگاه شرکت دارند و پروژه‌های خود را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. محدوده وسیعی از خدمات مخابراتی با کیفیت بالا توسط اپراتورهای مخابرات ماهواره‌ای مانند آذرکاسموس (Azercosmos) و شرکت مخابرات ماهواره‌ای روسی در این نمایشگاه ارائه شده است.

در این نمایشگاه پلتفرمی مدرن برای ارتباط، گفتگو و یافتن راه‌حل‌های مؤثر وجود دارد. در زون‌ نوآوری و زون ارائه رویدادهای جالبی برگزار می‌شود. همچنین، سخنرانی‌های فناوری باکوتل در قالب دومین پلتفرم گفتگوی بین‌المللی نیز از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است که شامل موضوعاتی مانند «زنان در حوزه فناوری اطلاعات» و «ارتباطات و نقش مدرسه و دانشگاه در شکل‌گیری متخصصان فناوری اطلاعات» است.

گفتنی است در دومین روز برگزاری این نمایشگاه، الهام علی‌اف (Ilham Aliyev)، رییس‌‌جمهوری آذربایجان، از توانمندی‌های فضایی ایران بازدید کرد. علی‌اف با حضور در پاویون ایران به همراه محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بازدید از غرفه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی، در جریان توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جوانان ایرانی قرار گرفت.

منبع پژوهشگاه فضايی ايران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14438
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها