نوازنده مشهور انگلیسی به آژانس فضایی اروپا می‌پیوندد!

گزارش‌ها حاکی از آن است که برایان می (Brian May) آهنگ‌ساز، خواننده و گیتاریست انگلیسی به آژانس فضایی اروپا (ESA) ملحق می‌شود. دکتر می علاوه بر نواختن گیتار، یک اخترفیزیکدان است و اکنون بنابر گزارش‌ها قرار است به گروهی به نام «رهگیر دنباله‌دار» (Comet Interceptor) در آژانس فضایی اروپا بپیوندد که هدف آن‌ها ایجاد تصویر سه‌بعدی از یک سیارک یا دنباله‌دار است.

برایان می در سال ۱۹۶۸ مدرک کارشناسی خود در رشته علوم فیزیک را از کالج سلطنتی لندن (Imperial College London) اخذ کرد و در بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ دانشجوی دکترای این کالج بود.

این نخستین بار نیست که می علاقه خود را نسبت به فضا نشان می‌دهد؛ اوایل سال جاری میلادی نیز وی یک آهنگ با نام (New Horizons (Ultima Thule Mix برای پرتاب تاریخی فضاپیمای رباتیک نیوهورایزنز (New Horizons) ناسا نوشته بود. می طی یک سخنرانی گفت: «این آهنگ یک سرود برای تلاش انسان‌ها و ادای احترامی به کنجکاوی آن‌ها در جهان است.»

از برایان می که بیشتر در جایگاه نوازنده اصلی گیتار گروه کوئین (Queen) شناخته می‌شود، به عنوان یکی از بهترین نوازندگان گیتار تمام دوران یاد می‌گردد. کوئین یک گروه راک بریتانیایی است که آهنگ‌های آن مورد علاقه دوستداران موسیقی بوده و از رادیوهای سراسر جهان شنیده می‌شود.

لازم به توضیح است گروه رهگیر دنباله‌دار از سه فضاپیما تشکیل شده که این سه فضاپیما ستاره‌های دنباله‌دار یا اجسام بین‌ستاره‌ای را که تازه وارد منظومه شمسی شده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهد. هر سه فضاپیما جرم فضایی مورد نظر را از چندین نقطه به طور همزمان مشاهده می‌کنند و در نهایت یک مدل سه‌بعدی از جسم مذکور ایجاد می‌نمایند.