هندی‌ها قوی‌ترین ماهواره سنجش از دور خود را به فضا پرتاب کردند

0 778

سازمان فضایی هند (ISRO) طی آخرین پرتاب ماهواره‌بر PSLV قوی‌ترین ماهواره ‌سنجش از دور خود را به همراه ۱۳ نانوماهواره متعلق به شرکت‌های مختلف آمریکایی در مدار خورشید آهنگ قرار داد. ماهواره‌ هندی که طی این پرتاب در مدار قرار گرفت کارتوست-۳ (Cartosat-3) نام دارد. این ماهواره که یکی از قوی‌ترین و مدرن‌ترین ماهواره‌های سنجش از دور جهان است علاوه‌بر سنجشگر قدرتمند خود از مدرن‌ترین تجهیزات نیز بهره می‌برد. این تجهیزات شامل پردازشگر قدرتمند‌تر از سری کارتوست-۲، سامانه‌های انتقال داده با سرعت بالاتر، باس سبک‌تر و همچنین آنتن مجهز به گیمبال دو محوره (گیمبال به محورهایی گفته می شود که یک جسم می تواند حول آن‌ها گردش کند) هستند.

سنجشگر این ماهواره که توسط اپراتور آن یعنی سازمان فضایی هند ساخته شده قادر به عکس‌برداری در نوارهای با عرض ۱۶ کیلومتر با قدرت تفکیک ۰.۲۵ متر در فضای سیاه‌سفید، عکس‌برداری در نوارهای با عرض ۱۶ با قدرت تفکیک ۱.۱۳ متر در فضای چندطیفی و عکس‌برداری با قدرت تفکیک ۱۲ متر در نوار‌هایی با عرض ۵ کیلومتر در حالت فراطیفی است. کارتوست-۳ با ۱۶۲۵ کیلوگرم وزن طول عمری ۵ ساله خواهد داشت.

پرتاب PSLV روز چهارشنبه ۲۷ نوامبر (۶ آذر) ساعت ۹:۲۸ به وقت محلی (۷:۲۸ به وقت ایران) از پایگاه فضایی ساتیش داوان (Satish Dhawan Space Centre) انجام شد. 

 
منبع RocketLaunch.Live
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14402
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها