تقویت سامانه ناوبری چین با پرتاب همزمان دو ماهواره جدید

0 551

در راستای نزدیک شدن به تکمیل پوشش جهانی سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو (Beidou)، چین دو ماهواره دیگر از این منظومه ماهواره‌ای را به فضا ارسال کرد. این پرتاب که در روز شنبه دوم آذر از پایگاه ژیچانگ (Xichang Satellite Launch Center) صورت گرفت میزبان دو ماهواره با نام‌های بیدو-۳ام۲۱ (Beidou-3M21) و بیدو-۳ام۲۲ (Beidou-3M22) بود که ۵۰ و ۵۱امین ماهواره‌های منظومه بیدو محسوب می‌شوند.

این دو ماهواره که با حامل فضایی لانگ مارچ-۳بی (Long March-3BGZ/YZ-1) راهی مدار MEO شدند، بخشی از فاز سوم منظومه بیدو هستند که هدف آن تکمیل پوشش جهانی این سامانه ناوبری می‌باشد. ماهواره‌های ۳ام۲۱ و ۳ام۲۲ بر پایه یک باس ماهواره‌ای توسعه یافته‌اند که از آنتن آرایه فازی برای ارسال سیگنال‌های ناوبری و یک پس‌بازتابگر (Retroreflector) لیزری بهره می‌برد. این دو ماهواره که هرکدام ۱۰۱۴کیلوگرم وزن دارند در فاصله حدودا ۲۱۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار می‌گیرند.

پرتاب اخیر ششمین پرتاب اختصاصی مرتبط با منظومه بیدو در سال ۲۰۱۹ بود. طی این شش پرتاب ماهواره‌های ۴۴ام تا ۵۱ام این منظومه ناوبری در مدار قرار گرفتند. پرتاب‌های بیدو در سال ۲۰۱۹ با ارسال دو ماهواره دیگر در ماه دسامبر خاتمه خواهد یافت.

منبع nasaspaceflight
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14384
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها