بالون‌های آلفابت از سال آینده میلادی ارتباط اینترنتی جنگل آمازون را برقرار می‌کنند

0 610

شرکت لون (Loon) که از زیرمجموعه‌های آلفابت (Alphabet) محسوب می‌شود، اعلام کرد از سال آینده میلادی ارتباط اینترنتی را برای بخش‌هایی از جنگل آمازون برقرار خواهد کرد. این شرکت طی قراردادی تجاری با اپراتور IPT کشور پرو از ابتدای سال آینده برقراری اینترنت را برای بخش‌هایی از جنگل آمازون در این کشور آغاز می‌نماید. لون برای این کار از بالون‌های بلندپرواز استفاده می‌کند تا ارتباط اینترنت موبایلی را با همکاری اپراتور بین‌المللی تلفونیکا (Telefonica) برقرار سازد. تلفونیکا مالک بخشی از اپراتور زیرساختی موبایل IPT کشور پرو است. IPT تحت پروژه «اینترنت برای همه» قصد دارد ارتباط اینترنتی را برای مناطق دوردست آمریکای لاتین فراهم نماید.

در وبلاگ رسمی آلفابت آمده است با راه‌ندازی اولیه این پروژه، اینترنت برای حدود ۲۰۰ هزار نفر که در این قسمت‌های جنگل آمازون زندگی می‌کنند، برقرار خواهد شد. با این حساب، پرو اولین کشور آمریکای لاتین است که از بالون‌های بلندپرواز برای ایجاد ارتباط اینترنتی «پایدار و غیراضطراری» بهره می‌برد.

لون و تلفونیکا پیش از این نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند. این دو شرکت اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای آزمایش اولیه فناوری‌های لون وارد همکاری شدند. در سال ۲۰۱۷ و پس از سیل‌های سهمگین ال نینیو، لون و تلفونیکا ارتباط اینترنتی را برای بخش‌هایی از شمال پرو برقرار ساختند و چند ماه قبل هم اینترنت اضطراری را پس از زلزله شدید ۸ ریشتری پرو فراهم کردند.

همکاری لون و تلفونیکا سومین قرارداد تجاری لون محسوب می‌شود. آن‌ها پیش از این قراردادی تجاری با تلکام کنیا (Telkom Kenya) منعقد کرده بودند و سپس با شرکت کانادایی تلست (Telesat) قرارداد بستند. شرکت تلست از نرم‌افزار شبکه لون برای مدیریت ماهواره‌های مدار نزدیک زمین (LEO) استفاده می‌کند.

 
منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14376
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها