برگزاری اجلاس فضایی قزاقستان با حضور مقام سازمان فضایی ایران

0 289

صبح روز سه‌شنبه ۲۱آبان دکتر سعید قربانی، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و دبیرخانه شورای‌عالی فضایی که از سوی آژانس فضایی قزاقستان (KazCosmos) برای حضور در اجلاس فضایی قزاقستان دعوت شده بود، با تلگت موسابایف (Talgat Musabayev)، فضانورد قزاقستان و مدیر سابق آژانس فضایی این کشور دیدار کرد. در این جلسه نتیجه مذاکرات انجام شده در مهرماه سال جاری در تهران پیگیری شد.

لازم به ذکر است در این اجلاس که با حضور نخست وزیر قزاقستان برگزار شد، نمایندگانی از کشورها و شرکت‌های خصوصی مختلف از جمله وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان، دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos)، مدیر مالی شرکت آمریکایی وان‌وب (OneWeb) و نمایندگانی از کشورهای فرانسه و چین حضور دارند.

مدیر مالی شرکت وان‌وب در این اجلاس از عزم جدی شرکت متبوع خود برای برقراری ارتباطات جهانی موبایل با پوشش فناوری نسل پنجم با استفاده از منظومه‌ ماهواره‌های مخابراتی سخن گفت. همچنین مدیر توسعه پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur Cosmodrome) از بهره‌برداری از این پایگاه به عنوان یک مرکز گردشگری جهانی با استفاده از جاذبه‌های صنعت فضایی خبر داد.

در ادامه نیز نماینده سازمان همکاری‌های فضایی آسیا-اقیانوسیه (APSCO) به ٢٠ برنامه آموزشی فضایی در دست اقدام این سازمان اشاره کرد و از پروژه مشترک چین و ایتالیا برای ایجاد ایستگاه جهانی پایش کره زمین خبر داد. وی عنوان کرد از هر کشور دیگری که تمایل برای همکاری در این پروژه را داشته باشد و به آن‌ها بپیوندد استقبال می‌کنند.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14341
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها