1398/08/20

هند به دنبال ارسال فضاپیمای تحقیقاتی به سیارۀ زهره

براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) هدف جدیدی در سر دارد و آن ارسال فضاپیما به سیاره زهره (Venus) به منظور انجام کاوش‌هایی در این سیاره است.
هند به دنبال ارسال فضاپیمای تحقیقاتی به سیارۀ زهره

براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) هدف جدیدی در سر دارد و آن ارسال فضاپیما به سیارۀ زهره (Venus) به منظور انجام کاوش‌هایی در این سیاره است. در همین راستا دانشمندان و مهندسان این سازمان برنامه‌هایی را به دولت هند ارسال کرده‌اند و امیدوارند که این برنامه‌ها به تصویب دولت برسد تا بتوانند مأموریت مذکور را پیش ببرند.

نیگر شجی (Nigar Shaji)، دانشمند سازمان تحقیقات فضایی هند، در این مورد گفت:‌ «هدف اصلی از انجام این مأموریت، نقشه‌برداری از سطح سیاره زهره و همچنین سطوح زیرین این سیاره است.» به گفته این دانشمند، مأموریت جدید که در حال تدوین است می‌تواند تنها در عرض چند سال حجم زیادی از داده‌ها را برای شناخت بهتر زهره فراهم آورد. شجی افزود: «ابزارهای در نظر گرفته دشه بر روی این فضاپیما همچنین جو و یونوسفر (Ionosphere) کره زمین و تعامل زهره با محیط اطراف را مورد مطالعه قرار می‌دهند.»

ابزارهایی که در این مأموریت به کار گرفته می‌شوند، شامل نظارت بر ابرها، شناسایی ضربات صاعقه، مطالعه هوای کره زمین و اندازه‌گیری ذرات پلاسما با بار زیاد در عبور از زهره در مسیر خروج از خورشید می‌باشد. چند ابزار نیز از طریق مشارکت‌های بین‌المللی بدست آمده است. بنابر اظهارات شجی به دلیل مشکلات مرتبط با بودجه لازم است راه‌های کم هزینه‌ و در عین حال مؤثر انتخاب گردند.

در صورت تأیید این مأموریت، فضاپیمای تحقیقاتی به زهره می‌تواند در ژوئن سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شود.

سازمان ها | isro