ساخت پایگاه‌های پرتاب شناور توسط اسپیس‌ایکس

0 524

ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) از تصمیم خود برای ساخت پایگاه‌های پرتاب شناور در فاصله ۲۰ مایلی ساحل خبر داد؛ پایگاه‌هایی که برای فرستادن فضاپیمای استارشیپ (Starship) به ماه و مریخ استفاده خواهند شد.

ماسک با انتشار توئیتی نوشت: «بیشتر پایگاه‌های فضایی احتمالاً باید در فاصله ۲۰ مایلی ساحل ساخته شوند؛ این کار برای حل مشکل صدای زیاد پرتاب به خصوص برای انجام پرتاب‌های مکرر صورت می‌گیرد.» 

ماسک این مطلب را طی پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان خود که در مورد میزان پیشرفت فناوری قابلیت استفاده مجدد برای سفرهای فضایی در هشت سال اخیر سؤال کرده بود، عنوان کرد. رئیس اسپیس‌ایکس در پاسخ به این سؤال، استارشیپ را کاملاً قابل استفاده مجدد و حامل فضایی فالکون (Falcon) این شرکت را حدود ۸۰ درصد قابل استفاده مجدد ذکر کرد.

طبق اعلام اسپیس‌ایکس قرار است از فضاپیمای ۱۸۰ فوتی استارشیپ برای حمل و نقل مسافر به مریخ و ماه و همچنین پرتاب ماهواره به مدار زمین استفاده شود. ماسک مدتی پیش اعلام کرد که تیم تحت مدیریت وی فضاپیمای استارشیپ را تا اوایل سال ۲۰۲۱ روی سطح ماه فرود می‌آورد و یک یا دو سال بعد از آن نیز انسان را با خود به سطح قمر زمین می‌رساند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14313
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها