نیروی هوایی آمریکا به دنبال تولید برق خورشیدی در فضا و انتقال آن به زمین

0 593

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات‌متحده (Air Force Research Laboratory به‌اختصار AFRL) در حال توسعه فناوری انتقال انرژی از آرایه‌های خورشیدی پربازده قرار گرفته در فضا به زمین است؛ فرایندی که شامل جمع‌آوری انرژی خورشید، تبدیل آن به فرکانس رادیویی و سپس انتقال آن به زمین است. انرژی موضوعی راهبردی برای ایالات‌ متحده است و به همین دلیل وزارت دفاع آمریکا (U.S. Department of Defense) به دنبال راه‌هایی مطمئن برای تأمین انرژی در هر نقطه دلخواه است.

یکی از پروژه‌های در حال انجام برای این منظور پروژه تحقیقاتی و نمونه افزایش انرژی خورشیدی فضایی (Space Solar Power Incremental Demonstrations and Research به‌اختصار SSPIDR) است. هدف از این طرح تأمین انرژی برق مستمر و پایدار برای نیروهای نظامی اعزامی در مناطق مورد نیاز، عنوان شده است. شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) قرار است طی قراردادی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار، آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی را در اجرای این پروژه یاری کند.

اریک فلت (Eric Felt) سرهنگ نیروی هوایی ایالات متحده و مدیر ارشد حامل‌های فضایی آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی در این باره می‌گوید: «برای اطمینان از حصول موفقیت در مأموریت‌های وزارت دفاع، نیازمند این هستیم که انرژی لازم را در مکان و زمان مورد نیاز داشته باشیم.»

منبع airforce-technology
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14305
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها