دستکش هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا

0 542

همزمان با برنامه ریزی ناسا برای اعزام فضانورد به ماه و مریخ، ابداع فناوری‌های پیشرفته برای این مقصود نیز آغاز شده که در همین راستا تولید دستکشی هوشمند برای کنترل پهپاد و ربات در فضا در دستور کار است.

ناسا با همکاری چند شرکت و مؤسسه فناوری دیگر از جمله شرکت راکوِل کالینز (Rockwell Collins) و مؤسسه تحقیقاتی SETI در حال تولید دستکش ویژه‌ای است که اجرای مأموریت‌های مهم فضایی را تسهیل می‌کند و به فضانوردان امکان می‌دهد تا از این طریق پهپادها و ربات‌های مختلف را در جریان مأموریت‌های فضایی کنترل نمایند.

در قالب این طرح دستکشی هوشمند تولید می‌گردد که از رابط کاربری خاصی برخوردار است و قابلیت‌های ردگیری بی‌سیم، مدیریت و هدایت وسایل رباتیک را از طریق حرکات دست در هوا ممکن می‌سازد.

در این دستکش ها همچنین از ریزکنترل کننده‌هایی استفاده شده که با حسگرهای مختلفی در ارتباط هستند و حرکات دست را به دقت ثبت می‌کنند؛ سپس این داده‌ها را به طور بی‌سیم به وسایلی که در حال کنترل آن‌ها هستند، منتقل می‌نمایند.

بدین وسیله جمع‌آوری نمونه‌های مختلف مورد نیاز فضانوردان از سیارات دیگر تسهیل می‌شود. ناسا قصد دارد تا در سال ۲۰۲۴ فضانوردانی را به ماه اعزام کند و از همین رو تولید دستکش‌های هوشمند یادشده در اولویت‌های این سازمان قرار گرفته است.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14293
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها