1398/08/14

عکس زیبای هابل از ادغام دو کهکشان

تلسکوپ فضایی هابل (Hubble) با تصویربرداری از برخورد دو کهکشان بزرگ با یکدیگر که به دنبال این تصادم در یکدیگر ادغام شده‌اند، جلوه زیبای دیگری از دنیای آفرینش را به تصویر کشید.
عکس زیبای هابل از ادغام دو کهکشان

تلسکوپ فضایی هابل (Hubble) با تصویربرداری از برخورد دو کهکشان بزرگ که با یگدیگر ادغام شده‌اند جلوه زیبای دیگری از دنیای آفرینش را به تصویر کشید.

این تصویر به گونه‌ای است که بیننده تصور می‌کند چهره فردی را در آسمان مشاهده می‌نماید، زیرا مرکز این دو کهکشان که زرد رنگ و درخشان و کروی شکل است مانند چشمان یک انسان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و دیگر ستاره‌ها نیز گردی چهره یک شخص را در قلب آسمان شکل داده‌اند. تصویر یادشده در ۱۹ ژوئن سال جاری تهیه شده و مربوط به کهکشان‌هایی است که در فاصله ۷۰۴ میلیون سال نوری از زمین قرار دارند.

باید توجه داشت که برخورد و ادغام کهکشان‌های مختلف با یکدیگر پدیده تازه‌ای در جهان نیست و حتی کهکشان راه شیری نیز ۴ میلیارد سال قبل با کهکشان‌های دیگری برخورد کرده و به علت ادغام در آن‌ها بزرگ‌تر و حجیم‌تر شده است. در اثر این برخوردها و تحت تاثیر نیروی جاذبۀ هر دو کهکشان، علاوه بر شکل و ظاهر آن‌ها، شرایط بسیاری از ستاره‌های در حال چرخش در این کهکشان‌ها دچار تغییر می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این دو کهکشان برخورد کرده با یکدیگر کم و بیش شرایط مشابه و ابعاد یکسانی داشته‌اند.

کاوش‌های فضایی | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |