ربات مینیاتوری جدیدی که می‌تواند به ساخت ایستگاه فضایی در ماه و مریخ کمک کند

0 617

محققان پژوهشگاه فناوری ماساچوست (MIT) ربات‌های مینیاتوری جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌توانند ساختارهای کوچکی را کنار هم قرار داده و یک سازه ایجاد کنند. این ربات‌ها قابلیت انجام فعالیت‌های مختلف از ساخت هواپیما گرفته تا خانه روی زمین را دارند. توانایی‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای ساخت ایستگاه فضایی در ماه یا مریخ بهره گرفت.

ربات‌های مذکور ماشین‌های V شکلی هستند که BILL-E نامیده می‌شوند. این ربات‌ها دو بازوی مینیاتوری دارند که توسط آن‌‌ها ترکیب‌های مختلفی را می‌سازند. BILL-Eها برای حرکت از نقطه‌ای به نقطه دیگر، بدنه خود را باز و بسته می‌کنند.

یکی از محققان این مؤسسه می‌گوید: «به طور کلی دو نوع ربات وجود دارد؛ یک دسته از ربات‌ها دارای اجزایی گران قیمت هستند که به طور مخصوص ساخته شده‌اند. آن‌ها فعالیت‌های خاصی انجام می‌دهند. دستۀ دیگر نیز دارای ماژول‌های ارزان قیمت هستند که البته عملکرد آن‌ها نیز محدودتر است. اما ربات‌های جدید در حقیقت دستۀ سومی را به وجود می‌آورند. این ربات‌ها ساده‌تر هستند و توانایی بیشتری نسبت به ربات‌های دستۀ دوم دارند.»

به گفتۀ پژوهشگران می‌توان از این ربات‌ها برای ساخت یک ساختمان کامل به خصوص در محیط‌های نامساعد در فضا از جمله ماه و مریخ استفاده کرد. ایدۀ اصلی ساخت ربات مذکور آن است که دیگر نیازی به حمل ساختارهای از قبل سرهم‌بندی شده از زمین به فضا نباشد تا ربات‌ها بتوانند در فضا سازۀ مورد نظر را بسازند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14268
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها