برگزاری همایش «فناوری فضایی و نقش مؤثر آن در عصر پیش رو»

0 454

همایش «فناوری فضایی و نقش مؤثر آن در عصر پیش رو» به همت پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی، ۱۴ آبان همزمان با هفتمین نمایشگاه رَبع رشیدی تبریز برگزار می‌شود. هدف این همایش بررسی کاربرد فناوری فضایی و تأثیر آن در سایر حوزه‌های زندگی بشر به منظور ترویج دانش و صنعت فضایی در میان عموم مردم، پژوهشگران، صنعتگران و فناوران است.

دکتر خلیل ولی‌زاده کامران از گروه سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) دانشگاه تبریز، دکتر سید جاوید میراحمدی از پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران، مهندس سجاد غضنفری‌نیا از پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران و مهندس حامد نعمت‌الهی از مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

در همایش مذکور درباره کاربرد تصاویر اپتیک و حرارتی در شناسایی وضعیت دریاچه ارومیه، شبه‌ ماهواره پرنده‌ای برای نیاز امروز و فردا، مأموریت‌های توزیع شده و منظومه‌های ماهواره‌ای و تأثیر آن‌ها بر برنامه‌های راهبردی فناوران فضایی و کشاورزی هوشمند با استفاده از فناوری سنجش از دور، سخنرانی خواهد شد.

این همایش از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹ در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌گردد. بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشکده رانشگرهای فضایی، نمایشگاه نوآوری‌ها و فناوری‌های فضایی نیز در هفتمین نمایشگاه رَبع رشیدی که از ۱۳ تا ۲۱ آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود، برای بازدید عموم برپا خواهد شد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14266
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها