عرضه سهام یک شرکت گردشگری فضایی

0 396

شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به شکل رسمی به نخستین شرکت گردشگری فضایی تبدیل شد که سهام خود را برای عموم در معرض فروش گذاشت. به دنبال ادغام اخیر ویرجین گلکتیک با شرکت سرمایه‌گذاری (Social Capital Hedosophia به اختصار SCH) به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار، سهام این شرکت از روز ۲۸ اکتبر در بورس اوراق بهادار نیویورک تحت عنوان سهام SPCE خرید و فروش می‌شود. 

ساخت و ساز فضاپیما کار ارزانی نیست و هنگامی که مدل کسب و کار شما حول گرداندن گردشگران در مدار زمین می‌گذرد، به خصوص پس از گذشت ۱۵ سال و شروع شمارش معکوس برای ارسال اولین مسافر به فضا جریان پول نقد بسیار مهم می‌شود. بنابراین معاملات سهام این شرکت یک نقطه عطف است، زیرا به ویرجین گلکتیک قدرت مالی می‌دهد.

به گفته این شرکت، ادغام با SCH درآمد اولیه ۴۵۰ میلیون دلاری را برای شرکت هلدینگ جدید به ارمغان آورد. این شرکت در حال حاضر ۸۰ میلیون دلار سپرده جمع‌آوری شده از ۶۰۰ نفر در ۶۰ کشور جهان که فضاپیمای ویرجین گلکتیک را رزرو کرده‌اند، در اختیار دارد و دارای درآمد بالقوه بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری در بازار است.

ریچارد برانسون (Richard Branson) بنیانگذار ویرجین گلکتیک در مراسم آغاز فروش سهام شرکت خود در نیویورک گفت: «از همکاران سرمایه‌گذار، کارمندان شرکت و شرکت اسپیس‌شیپ (Spaceship)، شرکای تجاری و مشتریان برای تعهد به شرکت بزرگ ما که اعلامیه هیجان‌انگیز امروز را ممکن کرده است، تشکر می‌کنم.»

وی افزود: «با توجه به سامانه اختصاصی پرواز ما، دسترسی ویژه به فضای هوایی، برند جهانی شناخته شده و علاقه گسترده سرمایه‌گذاران، ما معتقدیم ویرجین گلکتیک در حالت ایده‌آلی قرار دارد که بتواند در بازار تجاری فضایی رشد سریع چند میلیارد دلاری را تجربه نماید. ما امروز یک مأموریت را انجام دادیم و سعی می‌کنیم گردشگران بیشتری را به فضا ببریم.»

لازم به توضیح است فضای هوایی یا حریم فضایی (airspace) بخشی از جو زمین می‌باشد که بلافاصله از سطح زمین شروع شده و تا جو ادامه دارد. این بخش از جو شامل قلمروی دریایی هر کشور و به طور کلی قسمت خاص و سه‌بعدی از جو می‌شود که در کنترل کشور مذکور قرار دارد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14265
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها