1398/08/09

مقارنه ماه و مشتری در آسمان امشب

مقارنه ماه و مشتری در آسمان امشب

کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مشتری در آسمان امشب خبر داد و گفت: «این رویداد نجومی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین مقارنه‌های سال‌های اخیر محسوب می‌شود.» علی آزادگان با بیان اینکه امشب شاهد یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال های اخیر هستیم، گفت: «ساعت ۱۹:۱۱ پنجشنبه ۹ آبان، ماه به ۰.۶ درجه‌ای سیاره مشتری می‌رسد و مقارنه‌ای بین این دو رخ می‌دهد.»

وی افزود: «در این مقارنه بسیار نزدیک، فاصله بین ماه و مشتری تقریباً برابر با قرص کامل ماه خواهد بود. این فرصت بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان عکاسی است که دوربین خود را به سوی آسمان نشانه روند.» کارشناس نجوم خاطرنشان کرد: «در این روز، خورشید در افق شهر تهران ساعت ۱۷:۱۰ غروب خواهد کرد و فرصت مناسبی تا زمان مقارنه برای علاقه‌مندان به مشاهده این منظره ایجاد خواهد نمود.»

وی با بیان اینکه ماه و مشتری تقریباً همزمان در ساعت ۱۹:۵۲ غروب خواهند کرد، گفت: «علاوه بر این دو، اجرام دیگری از منظومه شمسی هم در آن منطقه مهمان آسمان هستند. در نزدیکی افق، سیارات زهره و عطارد حضور دارند که حدود ساعت ۱۸ غروب خواهند کرد؛ بنابراین از زمان غروب خورشید تا غروب آن‌ها در آسمان گرگ و میش پس از غروب فرصت کوتاهی برای رصدشان وجود خواهد داشت.»

آزادگان افزود: «از سوی دیگر کمی بالاتر از مشتری و ماه نیز زحل حضور دارد که می‌توان آن را با چشم غیر مسلح به راحتی تشخیص داد.»

افراد | علی آزادگان