هواپیمای فضایی مرموز آمریکا پس از ۷۸۰ روز فرود آمد

هواپیمای فضایی مرموز آمریکا با نام X-37B پس از گذراندن ۷۸۰ روز در مدار زمین سرانجام در مقر فضایی کندی (Kennedy Space Center) در ایالت فلوریدا فرود آمد. این هواپیمای فضایی که متعلق به نیروی هوایی آمریکا (United States Air Force) می‌باشد پیش از این با گذراندن ۷۱۷ روز در مدار زمین، رکورد جدیدی را ثبت کرده بود.

مطابق اطلاعات منتشر شده هواپیمای فضایی مذکور تمام اهداف مأموریت را انجام داده است. این مأموریت که OTV-5 نام داشت، پنجمین مأموریت X-37B می‌باشد و در سپتامبر سال ۲۰۱۷ آغاز شد.

X-37Bکه با عنوان سازه آزمایشی مداری (Orbital Test Vehicle به اختصار OTV) نیز شناخته می‌شود، از لحاظ ظاهری یک مدل کوچک‌شده از شاتل فضایی بازنشسته سازمان ناسا (NASA) به نظر می‌رسد. بنابراین با توجه به ابعاد کوچک این هواپیمای فضایی، از فاصله نه چندان دور ۳۰۰ کیلومتری نیز تصویر آن چندان واضح نیست.

لازم به ذکر است که اکثر محموله‌های این هواپیمای فضایی تاکنون محرمانه بوده و تنها مورد آن که به صورت رسمی تأیید شده یک پخش‌کننده حرارتی با نام ASETS-II می‌باشد که برای بررسی عملکرد حرارتی هواپیما در مدار بر روی آن نصب شده است.

ششمین مأموریت X-37B قرار است در سال ۲۰۲۰ انجام گیرد.