پلاستیک‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی بازیافت می‌شوند

0 320

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به زودی می‌توانند زباله‌های پلاستیکی خود را بازیافت کنند و ابزارهای مختلف بسازند. در همین راستا یک ماشین بازیافت (Recycler) به زودی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شود که قادر است پلاستیک‌های موجود در ایستگاه فضایی را به ابزارهای قابل استفاده مانند قاشق، چنگال و پیچ تبدیل نماید. 

شرکت آمریکایی مِید این اسپیس (Made In Space) با همکاری شرکت برزیلی براسکم (Braskem) این ماشین بازیافت را ساخته‌ است. ماشین مذکور در حقیقت با ذوب کردن پلاستیک، ماده اولیه لازم برای فعالیت یک پرینتر سه‌بعدی را فراهم می‌کند؛ به این ترتیب فضانوردان می‌توانند پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را فرآوری و از آن بارها و بارها استفاده کنند. آن‌ها با استفاده از طرح‌های از پیش تعیین شده می‌توانند ابزارها و قطعات یدکی مختلف از جمله قاشق، چنگال، پیچ و قلاب‌های مخصوص کابل بسازند. به گفته شرکت سازنده از این ماشین می‌توان علاوه بر ایستگاه فضایی بین‌المللی، در مأموریت‌های فضایی دیگر نیز استفاده نمود.

گفتنی است ۳۰ درصد از قطعات ایستگاه فضایی بین المللی توانایی جایگزینی با قطعات چاپ شده توسط پرینتر سه‌بعدی را دارند. ماشین بازیافت پلاستیک مورد بحث قرار است با فضاپیمای سیگنوس (Cygnus) در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داده شود. با تولید ابزارهای جدید درون ایستگاه می‌توان به کاهش مأموریت‌های ارسال محموله و صرفه‌جویی در هزینه‌ها امیدوار بود. 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14237
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها