ناسا: برنامه اعزام فضانورد به مریخ تا سال ۲۰۳۵ اجرایی می‌شود

0 1,272

مدیر آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، از اعزام فضانورد به مریخ تا سال ۲۰۳۵ خبر داد و گفت: «زمان این پروژه با توجه به تسریع عملیات اعزام فضانورد به کره ماه تغییر پیدا کرد.» جیم بریدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا در این خصوص اعلام کرد به واسطه تسریع عملیات فرستادن فضانوردان به کره ماه، تاریخ پروژه سفر انسان به مریخ نیز دستخوش تغییراتی شده است.

ناسا تصمیم دارد طی ۵ سال آینده مجدداً فضانوردانی را به کره ماه اعزام کند. مقامات این سازمان امید دارند مأموریت سفر انسان به ماه باعث شود تا در خصوص زندگی و انجام ماموریت‌های انسان در یک سیاره دیگر به اطلاعات جامع برسند؛ همچنین این پروژه باعث خواهد شد تا بتوانند ویژگی‌های فناوری‌ها را شناسایی کرده و با ساز و کار آن‌ها آشنا شوند تا در مریخ تمامی مأموریت‌ها به درستی صورت پذیرد.

بریدنستاین در زمان سخنگرانی خود در کنگره بین‌المللی فضانوردی (IAC) در واشنگتن عنوان کرد: «اگر بتوانیم پروژه مأموریت اعزام فضانورد به کره ماه را سریع‌تر از برنامه‌های خود انجام دهیم، مأموریت سفر انسان به مریخ نیز با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد. از این رو امیدواریم تا سال ۲۰۳۵ این پروژه را عملیاتی نماییم.» چنین گفته‌هایی در حالی مطرح می‌شود که مدیر ناسا در آوریل سال جاری از فرود فضانوردان تا سال ۲۰۳۳ بر روی سیاره سرخ خبر داده بود.

منبع گجت نیوز