اینترنت اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۰ تجاری می‌شود

0 2,613

گوین شاتول (Gwynne Shotwell) مدیر اجرایی شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) می‌گوید این شرکت قصد دارد با انجام حداقل ۶ الی ۸ پرتاب دسته‌جمعی ماهواره‌های منظومه مخابراتی استارلینک (Starlink) طی ماه‌های آینده، پوشش جهانی این منظومه را به حدی برساند که در سال ۲۰۲۰ قابل ارائه به مشتریان باشد. وی همچنین اشاره کرد که این شرکت باید تا آن زمان طراحی و ساخت ترمینال‌های کاربران را نیز به پایان برساند که البته چالش کوچکی نیست. شاتول می‌گوید اسپیس ایکس برای دستیابی به پوشش کامل جهانی مجموعا به ۲۴ پرتاب نیاز دارد و پرتاب‌های پس از آن تنها ظرفیت منظومه را افزایش می‌دهند. این شرکت اخیرا به خاطر ثبت درخواست افزودن ۳۰۰۰۰ ماهواره به منظومه خود در اتحادیه مخابراتی بین‌المللی، بار دیگر توجهات را به سمت خود جلب کرده بود. اسپیس ایکس هنوز هزینه اشتراک ماهانه اینترنت خود را اعلام نکرده است اما تلاش دارد این مبلغ را به مقداری برساند که توسط مردم مناطق محروم از پوشش اینترنت نیز قابل تقبل باشد.

گفتنی است ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس اسپیس‌ایکس نیز به تازگی موفق شده توئیتی را از طریق اینترنت ماهواره‌های استارلینک در توئیتر ارسال کند؛ اتفاقی که او را هیجان‌زده کرد. ماسک اعلام کرد توانسته است توئیت جدیدش را توسط اینترنت استارلینک برای حدوداً ۲۹ میلیون دنبال‌کننده‌ حساب کاربری‌اش در توئیتر منتشر نماید. وی نوشت: «این توئیت را از طریق فضا با ماهواره‌ استارلینک ارسال می‌کنم.» ماسک سپس در توئیت دیگری نوشت: «واو! کار کرد!» 

اسپیس‌ایکس در ماه می‌ سال جاری و به منظور آغاز پروژه استارلینک، حامل فضایی حاوی ۶۰ ماهواره اینترنتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد؛ ماهواره‌هایی که ایلان ماسک با کمک آ‌ن‌ها موفق به ارسال توئیت جدیدش شده است.

شایان ذکر است در زمان آغاز راه‌اندازی استارلینک این پروژه به عنوان یک شبکه اینترنتی فضاپایه متشکل از ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی معرفی شد که با اعلام اخیر این شرکت مبنی بر پیگیری اخذ مجوز پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر، تعداد ماهواره‌های اینترنتی اسپیس‌ایکس می‌تواند به عدد ۴۲ هزار برسد!

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14217
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
King shahriar
King shahriar
3 سال قبل

با سلام امروز ساعت ۱۲:۴۷شب است ماهواره های اسپیس ایکس برروی شهر ما در حال حرکت بودند آ.غ شهرستان بوکان