استفاده از فناوری ماهواره در حمل و نقل دریایی به منظور کاهش انتشار کربن

0 691

یک شرکت انگلیسی در حال توسعه یک فناوری جدید است که به صنعت حمل و نقل دریایی در جهت کاهش انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید (CO2) کمک می‌کند. این شرکت با نام (Smart Green Shipping Alliance به اختصار SGSA) قصد دارد با استفاده از داده‌های ماهواره‌‌های هواشناسی و ردیابی، نمونه اولیه سامانه نرم‌افزاری دیجیتالی خود را تهیه نماید. این کار از طریق بهسازی و تقویت این فناوری در کشتی‌هایی که از قبل ساخته شده‌اند و یا ادغام آن در طراحی جدید یک کشتی با هدف صرفه‌جویی در سوخت سالانه پیش‌بینی شده، انجام می‌گیرد؛ اقداماتی که SGSA با پیوستن به مرکز حمایت و توسعه تجاری آژانس فضایی اروپا (ESA BIC UK) در صدد تحقق آن‌هاست.

SGSA که توسط برنامه کمک به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای جدید سازمان دولتی تسهیلات علم و فناوری (STFC) این کشور حمایت می‌شود، به دنبال یافتن راهی جهت کمک به حل مشکل افزایش گازهای گلخانه‌ای توسط کشتی‌هاست و طرح آن نیز بر اساس کاپ وینگ‌سیل‌های (Cup Wingsail) آمریکا بنا شده است. کاپ وینگ‌سیل یک ساختار آیرودینامیکی است که به جای بادبان‌های معمولی در یک کشتی دریایی نصب می‌شود.

از آنجایی که نيروی باد نياز به سامانه‌های پيشرفته تجزيه و تحليل دارد تا بتوان از فناوری پرسابقه مذکور در حمل و نقل‌های دریایی و کشتیرانی امروزی بهره گرفت، SGSA در حال توسعه فناوری جدیدی است که باد مفید و قابل استفاده برای هر کشتی را در هر مسیر تجاری با سرعت‌های مختلف به دقت محاسبه می‌کند. 

سامانه تجزیه و تحلیل دیجیتال همچنین به عنوان یک ابزار پشتیبانی از طراحی عمل می‌کند که اطلاعات مدلسازی شده برای معماران کشتی‌هایی را که در حال توسعه فناوری‌های جدید و طراحی کشتی‌ها هستند فراهم می‌آورد؛ امری که نتیجه‌اش تسریع در بهره‌گیری از راه حل‌هایی است که در آن‌ها از باد کمک گرفته می‌شود.

شایان ذکر است ESA BIC UK که تحت مدیریت و سرمایه‌گذاری STFC می‌باشد، یک برنامه موفق حمایت و پشتیبانی از استارت‌آپ‌هایی است که از فناوری‌های ماهواره‌ای و فضایی به منظور توسعه محصولات جدید یا فناوری‌ها برای استفاده در فضا بهره می‌گیرند. شرکت‌هایی که به ESA BIC UK می‌پیوندند احتمال موفقیت بسیار بالایی دارند و علاوه بر بهره‌مندی از بودجه ۴۱۵۰۰ پوندی، استفاده از فناوری‌ها و توانایی‌های حاصل از تحقیقات آژانس فضایی اروپا (ESA) شامل آن‌ها می‌شود. گفتنی است ESA BIC UK توسط مؤسسه UKSA که بخشی از کمک دولت انگلیس به آژانس فضایی اروپا محسوب می‌شود، حمایت و پشتیبانی می‌گردد.

 
منبع hellenicshippingnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14202
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها