اسپیس‌ایکس ساخت فضاپیمای نسل جدید خود را آغاز کرد

0 682

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) ساخت فضاپیمای نسل جدید استارشیپ (Starship) را آغاز کرده است. این شرکت شروع به ساخت جدیدترین نمونه‌ها از فضاپیمای مذکور کرده تا بیشتر از هر زمانی به انجام مأموریت‌های فضایی عمیق توسط یک فضاپیمای غول پیکر که قابلیت حمل محموله‌های بزرگ و انسان را دارد، نزدیک شود.

این فضاپیماها ۵۰ متر طول دارند و از سه موتور رپتور (Raptor) بهره می‌برند که نیرویی معادل ۱۲ هزار کیلو نیوتن ایجاد می‌کنند. نسل جدید فضاپیمای استارشیپ برای حمل مقادیر زیادی محموله و درنهایت فضانورد به فضا، آن هم برای مأموریت‌های ماه و مریخ و فراتر از آن طراحی شده‌ است.

اسپیس‌ایکس پس از پرده‌برداری از طراحی این فضاپیمای جدید با نام کامل Starship Mk 2 در ماه گذشته و همچنین اعلام شدن یک جدول زمانی برای ورود این فضاپیما به مدار، ساخت دو نمونه از آن را آغاز کرده است.

تصویری که از تأسیسات این شرکت در کاکائوی فلوریدا مخابره شده است، برج‌های درخشان از فولاد ضد زنگ را نشان می‌دهد که در آینده سرهم‌بندی خواهند شد. همچنین می‌توان مجموعه‌ای از حلقه‌ها را که روی زمین انباشته شده و آماده نصب بر روی فضاپیماها هستند، مشاهده کرد. این تصاویر توسط یک عکاس هوایی ثبت شده است.

اسپیس‌ایکس علاوه بر شروع ساخت این فضاپیماها در این کارخانه، در حال ساخت یک استارشیپ سوم در تأسیسات خود در بوکا چیکای (Boca Chica) تگزاس نیز هست. ایلان ماسک (Elon Musk) رئیس اسپیس‌ایکس طی ارائه طرح استارشیپ، با توجه به پیشرفت‌هایی که با نمونه اولیه فضاپیمای آزمایشی استارهاپر (Starhopper) به دست آمده بود، از برنامه این شرکت برای شروع آزمایش زیرمداری این فضاپیماها طی یک یا دو ماه آتی سخن گفت.

اگر آزمایش فضاپیماهای Mk 2 به خوبی انجام شود، این شرکت می‌تواند ساخت نسخه‌های Mk 3 را در آینده‌ای نزدیک آغاز نماید.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14194
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها