امکان تولد اولین نوزاد در فضا تا ۱۲ سال دیگر!

0 380

شرکت اسپیس‌بورن یونایتد (SpaceBorn United) مدعی شده که تولد اولین نوزاد در فضا می‌تواند تا ۱۲ سال آتی میسر شود. دکتر اگبرت ادلبروک (Egbert Edelbroek) مدیر و بنیانگذار این شرکت به تازگی اظهار کرده که شرکت او در حال طراحی مأموریت‌هایی است که طی آن خانم‌های باردار می‌توانند فرزند خود را در مدار زمین به دنیا بیاورند. هدف از این مأموریت این نیست که کل ۹ ماه بارداری در فضا سپری شود، بلکه یک عملیات ۲۴ تا ۳۶ ساعته برای زایمان نوزاد انجام می‌گیرد.

ادلبروک این صحبت‌ها را در یک گنگره فضایی و علمی در آلمان ارائه داد و گفت که احتمالا این مهم تا سال ۲۰۳۱ میلادی امکان‌پذیر می‌شود. در این کنگره برخی از الزامات مربوط به مادرانی که در این پروژه شرکت می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

اسپیس‌بورن یونایتد استارت‌آپی است که در زمینه شرایط تولید مثل انسان در فضا فعالیت می‌کند و بر فناوری‌های مربوط به این حوزه تمرکز دارد. ادلبروک همچنین گفته که تولد نوزاد در فضا فعلا تنها در مدار نزدیک زمین (LEO) میسر است.

مادرانی که در این پروژه شرکت می‌کنند می‌بایست دارای ویژگی‌هایی باشند؛ به عنوان مثال این افراد باید پیش از انجام این عملیات، دو زایمان بی عیب و نقص را تجربه کرده و به اشعه‌های طبیعی نیز مقاوم باشند. به گفته ادلبروک روند زایمان در فضا مانند فرایندی است که در زمین اتفاق می‌افتد.

وی گفت: «ما نمی‌توانیم این پروژه را تنها با یک زن پیش ببریم. شاید ما ۳۰ شرکت‌کننده داشته باشیم. من و کارشناسان این حوزه معتقدیم که فرآیند زایمان در فضا نسبت به یک زایمان متداول با روش‌ غربی‌ها، با خطر کمتری مواجه است. به این ترتیب انجام این کار ممکن خواهد بود.» ادلبروک با اشاره به امکان انجام این پروژه در ۱۲ سال آتی اظهار کرد: «انجام پروژه بستگی به سرمایه‌گذاری‌ها و تحولات بخش گردشگری فضایی دارد.»

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۷ توسط سازمان ناسا (NASA) انجام شد، موش‌ها توانستند با موفقیت در فضا زایمان انجام دهند ولی انقباضات آن‌ها به هنگام درد زایمان، دو برابر موش‌های مورد آزمایش در زمین بود.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14177
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها