راه اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه ماهواره‌ای جدید در چین

0 597

به تازگی یک مرکز تحقیق و توسعه ماهواره‌ای در بخش شمالی شرق شانگهای (Shanghai) چین آغاز به کار کرده است. مرکز ماهواره‌ای مذکور با نام لینگانگ (Lingang) توسط بخش نوآوری میکروماهواره‌های آکادمی علوم چین (IAMCAS) ساخته شده است.

برای ایجاد مرکز مذکور ۳۱۱.۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. این مرکز طی ۴ مرحله ساخته خواهد شد که فعلا بخش شمالی آن با بودجه‌ای معادل ۱۴۰ میلیون دلار و به عنوان فاز اول تکمیل و راه‌اندازی شده است. قسمت شمالی این مرکز، تولید تجهیزات ارتباطی‌، ناوبری و سنجش از دور را برعهده خواهد داشت.

کارخانه مونتاژ ماهواره‌ای آن با هفت سالن که ۳۶ هزار متر مربع فضا دارند قادر به ساخت و توسعه ۳۰ تا ۵۰ ماهواره چند تُنی و بیش از ۱۰۰ میکرو/نانوماهواره به طور همزمان است. لازم به توضیح است میکروماهواره و نانوماهواره در دسته‌بندی ماهواره‌های مینیاتوری قرار می‌گیرند؛ یک میکروماهواره زیر ۲۰۰ کیلوگرم و یک نانوماهواره زیر ۱۰ کیلوگرم وزن دارد.

ساخت بخش جنوبی این مرکز ماهواره‌ای نیز اخیراً آغاز شده و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید. بخش مذکور قادر به پشتیبانی از ساخت و توسعه بیش از ۶۰۰ میکرو/نانوماهواره تجاری طی ۱۰ سال آینده می‌باشد.

IAMCAS که قبلاً با عنوان «مرکز مهندسی شانگهای برای میکروماهواره‌ها» شناخته می‌شد، از سال ۱۹۹۹ که اولین میکروماهواره چین با وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم را تولید کرد، توانسته ۴۷ ماهواره از جمله چندین ماهواره ناوبری چند تُنی بیدو (Beidou) و همچنین ماهواره‌هایی با اهداف انجام آزمایش‌های علمی را با موفقیت به فضا پرتاب کند. ارزش تولید سالانه این آکادمی از آن زمان تاکنون به چندین میلیارد یوان رسیده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14175
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها