معرفی بازی فضایی Ailment؛ اکشنی در کهکشانی دور

0 702

بازی‌ اکشن ۸ بیتی Ailment، ساخته‌ استودیوی بیردی بیرد گیمز (Beardy Bird Games)، یک بازی فضایی است که در کهکشانی دور اتفاق می‌افتد. این بازی موبایل، یک بازی اکشن سریع و نفس‌گیر با گرافیک پیکسلی خاطره‌انگیز است که به طور رایگان برای گوشی‌های اندرویدی و آيفون‌ها منتشر شده است. Ailment ابتدا در پلتفرم کیک‌استارتر (Kickstarter) ناموفق بود و نتوانست بودجه مد نظر استودیو را کسب کند اما از آنجا که بازی تا تکمیل شدن راهی نداشت، نسخه‌ کامل آن به طور رایگان در فروشگاه‌ها قرار گرفت و اکنون سازندگان می‌توانند از طریق خرید‌های درون برنامه‌ای و تبلیغات ویدئویی درون بازی کسب درآمد کنند.

بازی Ailment یک بازی اکشن سراسر هیجان است که با ریتم گیم‌پلی سریع و محتوای غنی خود، به خوبی بازیکنان را سرگرم می‌کند. در بخش داستانی این بازی، بازیکنان کنترل فضانوردی به نام جاناتان را بر عهده دارند که پس از ۳ روز بیهوشی، بیدار و با اتفاقی بد مواجه می‌شود. تمامی همکاران و همسفرانش در موشک فضایی به یک بیماری دچار شده‌اند که آن‌ها را به موجوداتی زامبی مانند تبدیل کرده اما برعکس زامبی‌ها، هوش خود را از دست نداده‌اند و توانایی استفاده از سلاح و دیگر سامانه‌های موشکی را دارند. هدف بازیکنان در بازی Ailment این است که با عبور از سد همکاران قدیمی که اکنون به دشمن تبدیل شده‌اند، حقیقت و راز این موضوع را بفهمند و خود را نجات دهند.

در بخش گیم‌پلی، Ailment یک بازی اکشن تمام عیار است و بازیکنان با در اختیار داشتن تعداد زیادی اسلحه‌، در طول مراحل بازی به نبرد موجودات وحشی و ترسناک که زمانی همکاران جاناتان بوده‌اند، می‌روند. اتفاقات بازی از نمای بالا به پایین برای بازیکنان روایت می‌شوند و کنترل‌های خوبی برای صفحه نمایشگرهای لمسی تدارک دیده شده است. بازیکنان در بازی Ailment علاوه بر مراحل بخش داستانی بازی، قابلیت بازی در حالت چند نفره را هم دارند که در به‌روزرسانی اخیر به اثر افزوده شده است. دیگر بخش گیم‌پلی بازی، امکان استفاده از نیروی تقویتی (Power-Up) است که با باز کردن کمدها به بازیکنان داده می‌شود و می‌توان از آن‌ها برای پر کردن نوار سلامتی و یک سپر محافظ استفاده کرد.

در بخش گرافیکی و تجربه‌ بصری، Ailment در سطح بسیار خوبی قرار دارد. از گرافیک کلی بازی که یک اثر پیکسلی و خاطره‌انگیز است گفته شد اما در تک تک مراحل که در مناطق مختلف رخ می‌دهد، دشمنان و سلاح‌های بازی بسیار خوب طراحی شده‌اند و بازیکنان از تجربه‌ بازی لذت خواهند برد. یکی از نکات جالب بازی، شخصیت‌سازی جاناتان است که با دیالوگ‌هایی که برایش نوشته شده و روی نمایشگر به چشم می‌خورد، از طنز خوبی بهره می‌برد و در ریتم سریع و جدی بازی یک تنوع خاص به وجود می‌آورد. موسیقی‌های متن استفاده شده در Ailment نیز به خوبی با ریتم بازی هماهنگ‌اند و صداگذاری بخش‌های مختلف بازی هم بسیار خوب انجام شده و با حال و هوای مرموز مراحل بازی همخوانی دارد.

اگر به دنبال یک بازی جدید اکشن هستید یا از یک ماجراجویی داستانی خوب روی گوشی‌ هوشمند خود لذت می‌برید، Ailment یک بازی هیجان‌انگیز و سرگرم کننده است که می‌توان آن را به طور رایگان از اپ‌استور و گوگل‌پلی دریافت و به صورت آنلاین و آفلاین تجربه نمود.

منبع زومجی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14166
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها