همکاری شرکت ژاپنی با کشورهای آفریقایی برای تصاویر ماهواره‌ای

0 716

شرکت ژاپنی اکسلپیس (Axelpace) اعلام کرده است که با شرکت رواندایی برادبند سیستمز (Broadband Systems Corporation) توافق‌نامه‌ای برای همکاری در زمینه فراهم کردن تصاویر و داده‌های ماهواره‌ای رصد زمین امضا کرده است. در این همکاری شرکت اکسلپیس داده‌های پلتفرم پایش روزانه ماهواره‌ای زمین اکسل‌گلوب (AxelGlobe) را برای شرکت برادبند سیستمز فراهم می‌کند. در مرحله نخست همکاری این دو شرکت تصمیم به پایش ماهواره‌ای یک فرودگاه بین‌المللی دارند که در جنوب شرق رواندا در حال ساخت است.

قرارداد همکاری بین اکسلپیس و برادبند سیستمز هنگامی منعقد شد که مسئولان شرکت رواندایی برای شرکت در نمایشگاه کسب‌وکارهای ژاپن و آفریقا (Japan & Africa Business Expo) که در یوکوهامای ژاپن برگزار شد به این کشور رفته بودند. وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات رواندا نیز در مراسم امضای این قرارداد همکاری حضور داشت.

شرکت برادبند سیستمز در زمینه ارائه خدمات پیشرفته مخابرات و فناوری اطلاعات  بر پایه اتصال پهن باند به شهروندان، دولت و کسب‌وکارهای رواندا و کشورهای آفریقایی منطقه خود فعالیت می‌کند.

اکسل‌گلوب پلتفرمی برای داده‌های ماهواره‌ای پایش زمین است که شرکت اکسلپیس آن را ایجاد کرده و داده‌های آن با منظومه ماهواره‌ای این شرکت هر روز به‌روزرسانی می‌شود. نخستین ماهواره‌های منظومه ماهواره‌ای اکسل‌گلوب در سال ۲۰۱۸ در مدار زمین قرار گرفتند و قرار است این منظومه تا سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. خدمات‌دهی اکسل‌گلوب به‌طور رسمی از ماه می ۲۰۱۹ آغاز شده است.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14149
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها