شرکتی که به دلیل پرتاب بدون مجوز ماهواره جریمه شده بود مجوز فعالیت می گیرد

0 374

رابطه شرکت آمریکایی سوارم (Swarm Technologies) با کمیسیون مخابرات فدرال ایالات‌متحده (U.S. Federal Communications Commission به‌اختصار FCC) پس از آن که این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی چهار تاسواره مخابراتی را بدون تأیید این سازمان به فضا پرتاب کرده دچار تنش شد. این اقدام جریمه‌ای ۹۰۰ هزار دلاری برای این شرکت به همراه داشت. کمیسیون مخابرات فدرال با اعلام این که تاسواره‌های ۱۰ در ۱۰ در ۲.۵ سانتیمتری این شرکت موسوم به اسپیس‌بی (SpaceBee) بسیار کوچک هستند و از نظر ردیابی راداری مشکل دارند از اعطای مجوز پرتاب به آن‌ها خودداری کرده بود. پس از آن شرکت سوارم یک متخصص قوانین ماهواره‌ای را به کار گرفته و اطمینان حاصل کرده  که رادارهای زمینی بتوانند به‌آسانی تاسواره‌های آن را رصد کنند. اکنون مدیر اجرایی این شرکت ابراز امیدواری کرده است که کمیسیون مخابرات فدرال در پاییز یا زمستان امسال و پیش از پایان سال جاری میلادی مجوز فعالیت مخابراتی تاسواره‌های اسپیس‌بی این شرکت را برای خدمات‌دهی به یک میلیون وسیله در ایالات‌متحده، آلاسکا، هاوایی، پورتوریکو، گوام و جزایر ویرجین ایالات‌متحده و همچنین همه آب‌های سرزمین آمریکا صادر کند.

این شرکت پس از آن که مجوزهای جداگانه لازم برای خدمات‌دهی در ایالات‌متحده شامل مجوز بخش فضایی، مجوز ابزارهای مخابراتی مشترکان و مجوز ایستگاه‌های زمینی را از کمیسیون مخابرات فدرال دریافت کند فعالیت تجاری را آغاز خواهد کرد. شرکت سوارم تصمیم دارد خدمات خود را در سراسر جهان گسترش دهد. با منظومه ۱۵۰ ماهواره‌ای این شرکت می‌تواند به ۱۰ میلیون وسیله خدمات‌دهی کند.

شرکت سوارم که فعالیت خود را به صورت استارت‌آپ در سیلیکون (Silicon Valley) آغاز کرد، از سال ۲۰۱۷ تعداد ۹ ماهواره مینیاتوری را ساخته و در مدار زمین قرار داده است. همچنین این شرکت ۲۸ میلیون دلار برای ساخت منظومه‌ای ۱۵۰ ماهواره‌ای جمع کرده و با ۲۰۰ شرکت که احتمالا خواهان دریافت خدمات هستند به تفاهم رسیده است. مشتریان احتمالی شرکت سوارم می‌خواهند داده‌های مربوط به کشاورزی، دریانوردی، تدارکات و انرژی را با استفاده از خدمات این شرکت مخابره کنند. همچنین برخی سازمان‌های دولتی نیز برای استفاده از خدمات این شرکت ابزار علاقه کرده‌اند.

برای بهره‌مندی از خدمات مخابراتی سوارم، کاربران خدمات این شرکت باید مودم‌هایی با اندازه نصف یک گوشی تلفن همراه که در فرکانس رادیویی کار می‌کنند را خریداری و به وسیله‌ای که می‌خواهند از آن پیام ارسال شود متصل کنند. همچنین کاربران می‌توانند ابزار مخابراتی ساخت این شرکت را که مجهز به مودم، آنتن و پورت یو‌اس‌بی (USB) است و به صورت ضد آب طراحی شده را خریداری کنند. شرکت سوارم تصمیم دارد با پایین نگاه‌داشتن نرخ خدمات خود بتواند جایگاهش در بازار خدمات مخابراتی ماهواره‌ای را میان رقبای پرتعداد حفظ کند. به گفته مدیر اجرایی سوارم خدمات ماهیانه برای ارسال پیام از یک دستگاه مخابراتی این شرکت فقط چند دلار هزینه خواهد داشت.

این موضوع که سوارم می‌خواهد فقط با ۱۵۰ تاسواره کل جهان را پوشش دهد باعث می‌شود که سرعت انتقال داده پایین باشد. قرار است این شرکت  پهنای باند یک کیلوبیت در ثانیه در اختیار کاربران قرار دهد که تا ۲.۷ کیلوبیت در ثانیه قابل افزایش است. این پهنای باند برای مخابره پیام‌های متنی کافی است.


منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14148
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها