استارت‌آپ فضایی فرانسوی برای فناوری جدید خود موفق به جذب سرمایه ۸ میلیون یورویی شد

0 309

یک استارت‌آپ فرانسوی فعال در زمینه خدمات ارتباطات مخابراتی به نام کِیلبس (Cailabs) که در حال توسعه سامانه‌های ارتباطات اپتیکال برای فضاپیماها و دیگر صنایع است، توانسته سرمایه‌ای به مبلغ ۸ میلیون یورو از تعدادی شرکت سرمایه‌گذاری و دولت فرانسه جذب کند. این شرکت یک فناوری را توسعه داده که می‌تواند حالت نور را درون فیبرهای اپتیکال کنترل نماید؛ امری که امکان افزایش هزار برابری سرعت داده را فراهم می‌‌آورد. گفتنی است امروزه در فضای خارج از جو زمین، مخابرات نوری فضایی یا مخابرات لیزری (Laser communication) با امکان برقراری ارتباط میان فواصل چندین هزار کیلومتری، مناسب برای ایجاد ارتباطات بین ماهواره‌ای است.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه (The French Armed Forces Ministry) و مجموعه بزرگ سرمایه‌گذاری سفران‌ (Safran) که شامل گروهی از شرکت‌های سرمایه‌گذار برای ایجاد استارت‌آپ‌ها می‌شود٬ در این سرمایه‌گذاری مشارکت داشته‌اند. از جمله مشتریان کِیلبس می‌توان به سازمان ناسا (NASA) و شرکت فرانسوی هوانوردی سفران (Safran Aviation) اشاره نمود.

در ماه ژوئن نیز کِیلبس در همکاری با شرکت اسکایلوم گلوبال (Skyloom Global) در حال توسعه یک سامانه رله زمین‌ایستا (geostationary relay system) برای برقراری ارتباط با ماهواره‌ها در مدار پایین زمین بوده است، هرچند که هیچ کدام از این شرکت‌ها جزئیات چندانی در مورد همکاری‌شان منتشر نکردند.

این شرکت اعلام کرده که قصد دارد از بودجه جدید خود برای استخدام کارمندان فروش و فنی و همچنین تقویت حضور تجاری خود در آمریکای شمالی استفاده نماید.

 
منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14143
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها