1398/07/21

رئیس ناسا: کپسول سرنشین‌دار دراگون اوایل سال ۲۰۲۰ آماده پرتاب می‌شود

جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine) رئیس سازمان ناسا (NASA) در حضور ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد که کپسول سرنشین‌دار دراگون (Crew Dragon) اوایل سال آینده میلادی برای بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده خواهد بود. برایدنستاین در دفتر مرکزی اسپیس‌ایکس در شهر هاوتورن (Hawthorne) ایالت کالیفرنیا، در کنار ایلان ماسک و در مقابل کارکنان فضاپیمای مذکور این خبر را اعلام نمود.

رئیس ناسا: کپسول سرنشین‌دار دراگون اوایل سال ۲۰۲۰ آماده پرتاب می‌شود

مدیر ناسا به قصد سرکشی و گفتگو به دفتر مرکزی اسپیس‌ایکس رفت و در حالی که در کنار ایلان ماسک و دو فضانورد ایستاده بود به پرسش‌های رسانه‌ها پاسخ داد. وی در این جلسه به برخی از نکات برجسته شامل اظهار نظرهایی در مورد پروژه دراگون و پیشرفت آن اشاره کرد و با تأکید بر لزوم آزمایش بیشتر روی این کپسول فضایی و احتمال تغییر برنامه‌ها، بسته به نتایج آزمایش‌ها، عنوان کرد که این کپسول می‌تواند برای اولین پرواز خود در ابتدای سال ۲۰۲۰ آماده شود.

طبق گفته‌های ایلان ماسک، آزمایش‌های چتر نجات دراگون که تارهای نایلونی آن با ماده‌ای به نام زایلون قوی‌تر شده‌اند از آخرین تست‌ها خواهد بود. خبرنگاران به انفجار مدل آزمایشی دراگون هنگام تست موتور احتراق که چندی پیش اتفاق افتاد اشاره کردند که ماسک در واکنش به آن گفت: «اگر چیزی خراب نشود، شما به اندازه کافی تلاش نخواهید کرد. این انفجار ظاهراً مربوط به یک نشتی بود که اکنون قسمت‌ مربوطه بازطراحی شده است.»

سازمان ها | NASA | SpaceX