افتتاح رویداد پارک‌های فضاپایه در پژوهشگاه فضایی ایران

0 612

همزمان با پنجمین روز هفته جهانی فضا، مراسم آغازین رویداد تخصصی صنایع خلاق فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه افتتاح شد؛ طرحی که منجر به خلق ایده‌های نو در زمینه پارک‌های موضوعی فضاپایه خواهد شد. 

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه این رویداد گفت: «شور و حال جدید و مفاهیمی مانند استارت‌آپ‌های فضایی و پارک‌های فضایی که به این حوزه تزریق شده، مدیون زحمات دکتر براری، رئیس سازمان فضایی کشور، و محققانی است که در این حوزه کار می‌کنند.» او اضافه کرد: «این رویداد تلاشی است برای پیوند حوزه فضایی و گردشگری که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در بخش فضایی امروزه، اقتصاد فضا به عنوان یک اقتصاد نوظهور و ارزش‌آفرین در دنیا مطرح است و از سوی دیگر، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد دنیاست. در هر دو حوزه کشور عزیزمان ایران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.»

صمیمی تصریح کرد: «این رویداد تلاشی است برای پاسخ به این سؤال که چطور می‌شود ظرفیت‌های خدادادی را با ظرفیت‌های علمی که در حوزه فضایی وجود دارد به یکدیگر پیوند زد و به توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور کمک نمود. در نگاه اول در حوزه فضایی از نیروی انسانی خبره و کارآمدی برخورداریم، در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌ها، در حوزه پرتاب ماهواره و توسعه خدمات فضاپایه و همچنین حوزه گردشگری، کشور ما بالقوه خوب است.»

وی اضافه کرد: «با تمام این‌ها، صنعت گردشگری هنوز در کشور ما جا نیفتاده و امیدوارم این رویداد برای رونق گردشگری کشور ما مؤثر باشد. اگر فصل مشترک کاری خوبی بین این دو حوزه مهم اقتصادی پیدا کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که اتفاقات خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی و بهبود رشد اقتصادی رخ دهد.»

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14110
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها