1398/07/17

تولید گوشت در فضا برای نخستین بار

استارت‌آپ آلف فارمز (Aleph Farms) متعلق به رژیم صهیونیستی که در زمینه فناوری غذایی فعالیت می‌کند در ارتفاع ۲۴۸ مایلی زمین و به دور از هرگونه منابع طبیعی موفق به تولید نخستین تکه گوشت گوساله در فضا شد.
تولید گوشت در فضا برای نخستین بار

استارت‌آپ آلف فارمز (Aleph Farms) متعلق به رژیم صهیونیستی که در زمینه فناوری غذایی فعالیت می‌کند در ارتفاع  ۲۴۸ مایلی زمین و به دور از هرگونه منابع طبیعی موفق به تولید نخستین تکه گوشت گوساله در فضا شد؛ این کار در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی و با استفاده از پرینتر سه‌بعدی زیستی انجام گرفت.

البته فرایند تولید گوشت در زمین آغاز شد. برای این منظور ابتدا سلول‌های گاوی پرورش‌ یافته روی زمین به فضا منتقل شدند. در مرحله بعد یک تکه بافت ماهیچه‌ای در مقیاس کوچک تحت شرایط گرانش صفر قرار گرفته و در پرینتر سه‌بعدی بعدی زیستی چاپ شد. این کار به تقلید از روند طبیعی ترمیم بافت ماهیچه‌ای در بدن گاو صورت گرفت.

دیدیه توبیا (Didier Toubia) بنیانگذار و مدیر اجرایی استارت‌آپ آلف فارمز در این رابطه می‌گوید: «ما ثابت کردیم كه گوشت مورد نیاز در هر زمان و مکانی و تحت هر شرایطی قابل تولید است.»

در آینده می‌توان از این روش برای تهیه گوشت مورد نیاز افراد ساکن در ایستگاه فضایی استفاده كرد.

منبع: theguardian