نخستین راهپیمایی‌فضایی تمام زنانه ۲۹ مهر انجام می‌شود

0 388

پس از لغو اولین راهپیمایی فضایی زنان فضانورد در ماه مارس (اسفند-فروردین)، آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، اکنون تلاش دیگری را برای راهپیمایی فضایی آن‌ها در روز ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) برنامه‌ریزی کرده است.

این خبر روز جمعه در یک جلسه توجیهی توسط ناسا مطرح شد؛ در این جلسه برنامه ۱۰ راهپیمایی فضایی آتی توسط فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی بررسی گردید. طبق اعلام ناسا، این سازمان در نظر دارد که در روز ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) یک راهپیمایی فضایی توسط دو فضانورد زن مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی یعنی کریستینا کخ (Christina Koch) و جسیکا میر (Jessica Meir) انجام دهد. این نخستین راهپیمایی فضایی خواهد بود که بیش از یک زن در آن حضور دارد.

این در حالی است که در ماه مارس، کخ قصد داشت این راهپیمایی فضایی را به همراه فضانورد زن دیگری به نام آن مک‌کلین (Anne McClain) که اکنون به زمین بازگشته است، انجام دهد. در ماه مارس، ناسا این راهپیمایی فضایی را به دلیل محدود بودن سایز لباس‌های فضانوردی در ایستگاه بین‌المللی فضایی لغو کرد. تصمیم انجام این پیاده‌روی فضایی توسط خود مک‌کلین گرفته شده بود و بقیه اعضای گروه نیز از این تصمیم حمایت کردند. 

کخ در پاسخ به سؤالی که آیا این بار سایزهای متناسب لباس‌های فضانوردی در ایستگاه بین‌المللی فضایی موجود است یا خیر، گفت: «اکنون دو لباس فضانوردی با سایز متوسط در این ایستگاه موجود است و این راهپیمایی فضایی با این دو لباس انجام می‌شود. من و همکارم میر آموزش‌های خود را در شش سال گذشته با لباس‌های فضانوردی با سایز متوسط انجام داده‌ایم.» کخ ماه اکتبر سه راهپیمایی فضایی انجام خواهد داد که اولین راهپیمایی فضایی ۶ اکتبر (۱۴ مهر) به همراه اندرو مورگان (Andrew Morgan)، دومی در روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) باز هم به همراه مورگان و سومی در روز ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) به همراه میر انجام خواهد شد. 

جسیکا میر هفته جاری در اولین مأموریت فضایی خود وارد ایستگاه بین‌المللی فضایی شد. این فضانورد علاوه بر راهپیمایی فضایی که با کخ انجام خواهد داد یک راهپیمایی فضایی نیز با لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) خواهد داشت. 

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14095
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها