برنامه‌ریزی اپراتور منظومه ماهواره‌ای برای ورود به بازار آسیا

0 298

شرکت آمریکایی اسپایر (Spire) که اپراتور یک منظومه ماهواره‌ای می‌باشد، با وجود اینکه هنوز به سوددهی نرسیده است،  اخیرا برای گسترش محدوده خدمات خود و ورود به بازار آسیا و اقیانوسیه، بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تامین کرده است. این شرکت در اواخر ماه سپتامبر از دریافت بودجه مذکور از سوی شرکای راهبردی از جمله شرکت‌های ژاپنی ایتوچو (Itochu) و میتسویی (Mitsui) و بانک سرمایه‌گذاری اسکاتلند (Scottish Investment Bank)، و سرمایه‌گذاران مالی شامل جی پی او (GPO Fund) از آمریکا، پرنیال (Perennial Value Management Limited) از استرالیا و بسمر (Bessemer Ventures) از آمریکا خبر داد. این شرکت اکنون در آمریکا و اروپا حضور پررنگی دارد اما به گفته پلاتزر نفوذ به بازار آسیا تنها از طریق همکاری با شرکای راهبردی مذکور امکان‌پذیر شده است. اسپایر با دریافت این بودجه تلاش می‌کند تا طی دو سال آینده به سوددهی دست پیدا کند.

پیتر پلاتزر (Peter Platzer) مدیر اجرایی اسپایر در یک مصاحبه در ۲۵ سپتامبر گفت که این شرکت قصد نداشته تا مقدار دقیق بودجه تامین‌شده را اعلام کند چرا که برخی از سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به عمومی کردن نقش خود در این سرمایه‌گذاری نداشته‌اند. وی همچنین از افشای بودجه دقیق این شرکت خودداری نمود.

اسپایر از منابع مالی جدید خود برای توسعه محصولات تحلیلی جدید بر اساس داده‌های حاصل از منظومه ماهواره‌های مکعبی خود استفاده خواهد کرد. طبق اعلام این شرکت، اولین محصول از این خدمات ارزش افزوده، یک سرویس هواشناسی برای مشتریان دریانوردی خواهد بود. بر همین اساس پلاتزر گام بعدی فعالیت‌های اسپایر را تبدیل داده‌ها به محصولات تحلیلی و ارائه اطلاعات کاربردی به مشتریان معرفی نمود. این شرکت همچنین برنامه دارد که خدمات مختلفی را به طیفی از صنایع، از کشاورزی گرفته تا انرژی ارائه دهد.  

در حالی که اکثر این بودجه صرف گسترش خدمات و حضور در بازارهای جدید می‌شود، اسپایر قصد دارد که از آن برای بهبود منظومه خود نیز استفاده کند. این شرکت تاکنون بیش از ۱۰۰ ماهواره مکعبی به فضا پرتاب کرده است که هم‌اکنون بیش از ۸۰ عدد از این ماهواره‌ها فعال هستند. پلاتزر می‌گوید احتمالا در آینده نزدیک ابعاد منظومه تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند، ضمن اینکه ظرفیت هر ماهواره نیز بهبود یابد. وی همچنین افزود علاوه بر محموله‌های فعلی برای هواشناسی و ردیابی کشتی و هواپیما، اسپایر برنامه دارد تا در آینده محموله‌هایی به منظور ارائه اطلاعات در مورد سرعت باد و رطوبت خاک به ماهواره‌های خود اضافه کند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14080
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها