قدم بعدی چین برای تکمیل بیدو با پرتاب دو ماهواره ناوبری

0 848

شرکت علوم و فناوری‌های هوافضا چین (China Aerospace Science and Technology Corporation) دو ماهواره مخابراتی این کشور را به نام‌های بیدو۳-ام۱۹و۲۰ (BeiDou-3 M19 & M20) به فضا فرستاد. پرتاب این دو ماهواره دوشنبه ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) ساعت۵:۱۰ به وقت محلی (۰۰:۴۰) از پایگاه فضایی ژیچانگ (Xichang Satellite Launch Center) و توسط ماهواره‌بر لانگ‌مارچ-۳بی (Long March 3B) انجام شد.
این دو ماهواره که توسط آکادمی علوم فضایی چین (Chinese Academy of Sciences)‌ ساخته شده‌اند با ۱۰۶۰ کیلوگرم وزن در مدار مئو و ارتفاع ۲۱۵۱۹ کیلومتری قرار گرفتند. بناست این دو ماهواره  از فاز سوم منظومه بیدو که ماهواره‌های شماره ۳۲ و ۳۳ این منظومه هستند به مدت ۱۲ سال به خدمات دهی به اپراتور خود یعنی اداره ملی فضایی چین (China National Space Administration) بپردازند.
منظومه ماهواره‌ای موقعیت‌یابی بیدو رقیبی برای سامانه‌های موقعیت‌یابی جی‌پی‌اس آمریکا و گلوناس روسیه است و ماهواره‌های این منظومه در مدار‌های مئو و ژئو قرار دارند. بناست ۲۷ ماهواره این منظومه در مدار مئو و مابقی ۸ ماهواره دیگر در مدار ژئو قرار بگیرند که چینی‌ها اعلام کردند این فرایند تا سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد.

 
منبع RocketLaunch.Live
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13995
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها