لاکهید مارتین بر روی یک ماهواره‌بر کوچک سرمایه گذاری می‌کند

0 551

لاکهید مارتین (Lockheed Martin) یک سرمایه گذاری بر روی یک حامل فضایی کوچک ساخت شرکت ای‌بی‌ال اسپیس سیستمز (ABL Space Systems) انجام داد. ای‌بی‌ال اسپیس  سیستمز در بیانیه‌ای در ۲۲ جولای اعلام کرد قرارداد یک سرمایه‌گذاری  راهبردی را با بخش سرمایه‌ گذاری لاکهید مارتین امضا کرده است اما از اعلام رقم این قرارداد امتناع ورزید.
ای‌بی‌ال اسپیس سیستمز که یک شرکت مستقر در کالیفرنیا آمریکا است در حال کار بر روی یک سامانه پرتاب ماهواره‌ای است که RS1 نام دارد. به گفته سازنده این ماهواره‌بر قادر است با هر پرتاب که هزینه آن ۱۲ میلیون دلار خواهد بود محموله‌های ۱۲۰۰ کیلوگرمی را در مدار لئو قرار دهد. 
سرمایه‌ گذاری لاکهید مارتین قرار است در بخش طراحی و آزمایش‌های این ماهواره‌بر صرف شود. ای‌بی‌ال اسپیس سیستمز اعلام کرده است اولین پرتاب آزمایشی این ماهواره‌بر برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. 
این اولین سرمایه گذاری لاکهید مارتین بر روی یک استارت‌آپ فعال در تولید ماهواره‌برهای کوچک نیست. در سال ۲۰۱۵ لاکهید مارتین بر روی استارت‌آپ نیوزلندی راکت‌لب (Rocket Lab) نیز سرمایه گذاری انجام داده بود. کریس موران (Chris Moran) مدیر بخش سرمایه گذاری لاکهید مارتین می‌گوید: « دلیل این سرمایه گذاری‌ها ایجاد امکان دسترسی آسان، ارزان و سریع به فضا است و دولت آمریکا نیز ما را به دستیابی به این دسترسی ترغیب می‌کند.»

 
منبع spacenews.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13933
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها