تصویر ماهواره‌ای از انفجار تأسیسات نفتی آرامکو عربستان

0 999

تصویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط شرکت فضایی پلنت (Planet Labs) دود عظیم ناشی از انفجار در پالایشگاه نفت عربستان سعودی را به ثبت رسانده است؛ انفجار‌ی که در نتیجه حملات یمنی‌ها به تأسیسات نفتی این کشور به وقوع پیوسته است.

در تصویر منتشر شده که روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) به ثبت رسیده، می‌توان ستون عظیم دود را بر فراز تأسیسات نفتی شرکت آرامکو (Saudi Aramco) واقع در شرق عربستان مشاهده نمود.

شرکت سعودی آرامکو شرکت ملی نفت عربستان سعودی است که تحت تملک دولت مرکزی عربستان است. این شرکت در عین حال که بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان است با ارزش‌ترین آن‌ها هم محسوب می‌شود و بر اساس آخرین گزارش‌ها ارزش سهام آن بیش از ۲ هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است.

آرامکو در ماه گذشته نیز هدف حملات قرار گرفت و پهبادهای یمنی این شرکت را هدف حملات خود قرار دادند. تا آن زمان این حملات یکی از بزرگترین حمله‌ها به این تأسیسات بود که توسط ۱۰ پهباد اتفاق افتاد ولی شرکت آرامکو در این خصوص گفت که این حملات خسارت‌های چندانی نزده و تلفات جانی نداشته است. انفجار اخیر به حدی بزرگ بود که دود و درخشش آن از کیلومترها دورتر دیده می‌‌شد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13922
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها