انتشار اولین فیلم از سیاه‌چاله تا سال ۲۰۲۰

0 627

مدتی قبل گروهی از محققان توانستند نخستین تصویر سیاه‌چاله را به ثبت برسانند و حالا قصد دارند اولین فیلم از سیاه‌چاله را تا سال ۲۰۲۰ منتشر کنند. این فیلم توده‌های بزرگی از گاز را که به فضای خالی کشیده می‌شوند، نشان خواهد داد. تمامی اکتشافات این گروه پژوهشی به لطف داده‌های تلسکوپ افق رویداد (EHT) به ثبت رسیده و هم‌اکنون قصد دارند با پردازش مجموعه‌ای از داده‌های دریافت شده تا سال ۲۰۲۰ یک ویدئو از سیاه‌چاله تهیه نمایند.

در همین رابطه شپ دوئلمن (Shep Doeleman)، مدیر این پروژه، عنوان کرد: «معتقدم تا پایان دهه آینده قادر خواهیم بود یک فیلم با کیفیت از سیاه‌چاله را منتشر کنیم تا علاقه‌مندان علاوه بر ظاهر آن با عملکرد سیاه‌چاله نیز آشنا شوند.»

شپ دوئلمن و ۳۴۷ دانشمند دیگر اخیرا توانستند در حوزه فیزیک بنیادی جایزه بریکترو (Breakthrough Prize) را که به اسکار علم معروف است به دست آورند. شپ دوئلمن می‌گوید: «در گذشته نیز ستاره‌شناسان با بررسی‌هایی که انجام دادند متوجه شدند سیاه‌چاله‌ها نور را به خود جذب می‌کنند که تاکنون تصویر دقیقی از آن وجود نداشت؛ اما به کمک تلسکوپ بزرگ افق رویداد توانستیم برای نخستین بار این موضوع را ثابت کنیم.»

وی در ادامه افزود: «تمام هدف ما این است که بتوانیم تا سال ۲۰۲۰ اولین فیلم از یک سیاه‌چاله را تهیه کنیم. البته از نظر من ارزش اطلاعاتی که تلسکوپ افق رویداد برای ما جمع‌آوری کرده است از تمام پروژه‌های علمی بیشتر است.» وی تأکید کرد قطعا دانشمندان برای تهیه این فیلم به تلکسوپ‌های متعددی هم روی زمین و هم در مدار نیاز دارند.

منبع گجت نیوز
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13911
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها