1398/06/23

رصد سه سیارک جدید توسط ناسا که از کنار زمین عبور کردند

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، به تازگی سه سیارک رصد کرده است که با سرعت زیادی از کنار زمین عبور کردند. ناسا این سه سیارک را روز دوشنبه (۱۸ شهریور) در حالی که در مسیر خود به سمت زمین حرکت می‌کردند، ردیابی کرد.
رصد سه سیارک جدید توسط ناسا که از کنار زمین عبور کردند

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، به تازگی سه سیارک رصد کرده است که با سرعت زیادی از کنار زمین عبور کردند. ناسا این سه سیارک را روز دوشنبه (۱۸ شهریور) در حالی که در مسیر خود به سمت زمین حرکت می‌کردند، ردیابی کرد.

مرکز مطالعات اشیاء نزدیک زمین (CNEOS) ناسا نخستین سیارک را که ۱۶ متر قطر داشت و با سرعت ۱۶۷۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کرد، شناسایی نمود. دومین سیارک با قطر ۶۷ متر و سرعت ۵۰ هزار مایل در ساعت و سیارک سوم نیز با قطر ۲۰ متر و ۱۷۳۸۰ مایل در ساعت توسط این مرکز رصد شدند. طبق محاسبات CNEOS، نزدیک‌ترین این سیارک‌ها از فاصله ۵۲۲۲۴۰ کیلومتری زمین عبور کرد. سیارک‌های مذکور به ترتیب QZ3 ،QY4 و RG2 نام دارند.

سیارک‌ها اجسام کوچکی هستند که از سنگ یا فلز یا سنگ و فلز ساخته شده‌اند. این اشیاء فضایی معمولاً اجسام نامنظمی هستند و دور خورشید در حرکتند. میلیون‌ها سیارک در منظومه شمسی ما وجود دارد. بسیاری از آن‌ها میان مدار بهرام (مریخ) و مدار هرمز (مشتری) قرار گرفته‌اند و گرد خورشید می‌گردند و دسته‌ای دیگر از آن‌ها در مکان‌های دیگر منظومه شمسی یافت می‌شوند. به نظر می‌رسد علت اینکه اغلب آن‌ها در فاصله مریخ و مشتری دیده می‌شوند این است که احتمالاً در مدار بین این دو سیاره، سیاره دیگری نیز وجود داشته‌ است که به علت جاذبه شدید مشتری متلاشی شده‌ و سیارک‌هایی پدید آمده باشند.

شایان ذکر است ازمنابع آلی و معدنی موجود در سیارک‌ها می‌توان برای تأمین مواد و آب مورد نیاز جهت ساخت تجهیزات فضایی و مداری استفاده نمود. از این رو بسیاری از مراکز پژوهشی مرتبط با فناوری فضایی در حال مطالعه امکان سفر به سیارک‌ها و برداشت از ذخایر طبیعی آن‌ها هستند.

سازمان ها | NASA | CNEOS