1398/06/20

تصاویر ثبت شده توسط مدارگرد ناسا از سقوط بهمن در مریخ

مدارگرد شناسایی مریخ (Mars Reconnaissance Orbiter به اختصار MRO) متعلق به سازمان ناسا (NASA) تصاویر فوق‌العاده‌ای از یک بهمن عظیم در حال سقوط از یک کوه در سیاره سرخ ثبت کرده است. در این تصاویر غبارهایی حجیم را می‌توان دید که به شکل ابرهایی قرمز رنگ قابل مشاهده‌اند.
تصاویر ثبت شده توسط مدارگرد ناسا از سقوط بهمن در مریخ

تصور کارشناسان بر این است که افزایش تابش نور خورشید در مریخ باعث شده تا یکی از یخچال‌های طبیعی آن ذوب شود. گفته می‌شود که این یخ عظیم صخره‌ای از ارتفاع ۱۶۴۰ فوتی به پایین سقوط کرده است.

تصاویر ثبت شده توسط مدارگرد ناسا از سقوط بهمن در مریخ

مدارگرد شناسایی مریخ یک فضاپیمای چندمنظوره می‌باشد که برای شناسایی و اکتشاف مریخ از روی مدار، طراحی شده‌ است. این فضاپیمای ۷۲۰ میلیون دلاری توسط شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و تحت نظارت آزمایشگاه پیشرانش جت (Jet Propulsion Laboratory) ناسا ساخته و در سال ۲۰۰۵ به فضا پرتاب شد.

کاوش‌های فضایی | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |