ناسا لباس فضایی مناسبی برای پروژه بازگشت به ماه ندارد!

0 600

متخصصان ایمنی فعالیت‌های سازمان ناسا (NASA) در نشست جدیدی که در مورد پروژه بازگشت به ماه، موسوم به آرتمیس (Artemis)، برگزار شده، اعلام کردند که این سازمان، فاقد لباس فضایی مناسب برای این مأموریت است.

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ طی پروژه‌ آرتمیس، فضانوردان را روی ماه فرود بیاورد. هدف ناسا این است که طی پروژه آرتمیس، امکان بازگشت انسان به ماه را فراهم کند و تا سال ۲۰۲۴، نخستین فضانورد زن را به همراه یک فضانورد مرد روی سطح ماه فرود آورد.

اکنون گروهی از متخصصانی که فعالیت‌های ناسا را بررسی می‌کنند، معتقدند که این آژانس فضایی، لباس فضایی مناسب را برای چنین پروژه‌ای در اختیار ندارد. ساندرا ماگنوس (Sandra Magnus)، از اعضای این گروه، در نشست متخصصان ایمنی سفرهای فضایی گفت: «برای اینکه پوتین‌های فضانوردان روی ماه قرار بگیرند، به یک سامانه داخلی نیاز است.»

ماگنوس و بقیه اعضای گروه باور دارند که ناسا باید تلاش‌های پژوهشی کنونی در مورد لباس مخصوص فضانوردی را به یک برنامه کامل تبدیل کند و به آن بودجه، مهلت و اعتبار بدهد. این گروه که فعالیت مستقل دارد، عملکرد ایمنی ناسا را ارزیابی می‌کند و توصیه‌هایی را برای بهبود عملکرد این آژانس فضایی به آن ارائه می‌هد.

ماگنوس تاکنون دو بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده و بیش از پنج ماه را در مدار سپری نموده است؛ وی همچنین می‌گوید: «لباس‌های فضایی، مانند یک سفینه فضایی تک‌نفره هستند که به سطح مشخصی از بودجه و رسیدگی نیاز دارند. این لباس‌های پیچیده، نیازهای امنیتی خاصی را می‌طلبند و نه تنها بخش مهمی از برنامه سفر به ماه می‌باشند، بلکه در مسیر اکتشافی انسان طی سفرهای فضایی نیز نقش دارند.»

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13885
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها