رد احتمال خرابکاری در حادثه انفجار سکوی پرتاب ماهواره

0 373

سید محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، درباره اینکه برخی عنوان می‌کنند هنگام پرتاب ماهواره ناهید خرابکاری صورت گرفته است، گفت: «در آخرین گزارشی که به دست ما رسیده است چیزی مبنی بر اینکه خرابکاری صورت گرفته مشاهده نشده است.» وی افزود: «معمول این است که قبل از پرتاب ماهواره آزمایش‌هایی صورت گیرد تا در زمان پرتاب اصلی، دست‌اندرکاران این امر خاطرشان جمع باشد که مشکلی پیش نمی‌آید.»

واعظی اظهار کرد: «در زمانی که درحال تنظیم ماهواره بودند مشکلی پیش آمده که منجر به انفجار شده است. تا این لحظه مشکل عنوان شده فنی است و خرابکاری نیست. البته طبیعی است که همیشه این گونه مسائل که پیش می‌آید بررسی‌های لازم صورت گیرد که دوستان در حال بررسی هستند.»

مطابق تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده از پایگاه پرتاب امام خمینی، روز پنجشنبه ۷ شهریور یک ماهواره‌بر روی سکوی پرتاب منفجر شده است. نوع دقیق ماهواره‌بری که روز پنجشنبه استفاده شد مشخص نیست اما این سکوی پرتاب در دفعات گذشته میزبان پرتاب ماهواره‌بر سوخت مایع دومرحله‌ای سفیر بوده است.

پیش از این علی ربیعی، سخنگوی دولت، درباره حادثه انفجار در سکوی پرتاب ماهواره گفته بود که انفجار در سکو بوده و هنوز ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود و در محل تست بوده است و نه عملیات پرتاب. وی با بیان اینکه در میادین تست مانند میادین سمنان معمولاً این آزمایش‌ها صورت می‌گیرد، وقوع چنین حوادثی را طبیعی خواند و تصریح کرد که حتی در کشورهای پیشرفته هم انفجارهای متعدد و مهیبی به وقوع پیوسته است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13867
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین  فاخری وایقان
محمد حسین فاخری وایقان
4 سال قبل

اگر فیلم این انفجار ها و این انفجار سکوی پرتاب واضح به مردم و علاقمندان از شبکه های اجتماعی گفته شود به اعتماد به نفس ملی جامعه خیلی کمک می کند در حوضه های مختلف