همکاری شرکت لوکزامبورگی و آژانس فضایی اروپا

0 634

شعبه شرکت دانمارکی گام‌اسپیس (GomSpace) در لوکزامبورگ و آژانس فضایی اروپا (ESA) توافقی به ارزش ۱.۴۲۵ میلیون یورو به امضا رسانده‌اند که هدف از آن ادامه توسعه پلتفرم عملیات منظومه بزرگ ماهواره‌ای (Mega-Constellation Operations Platform به اختصار MCOP) متعلق به این شرکت است. ایجاد و توسعه MCOP در سال ۲۰۱۸ بر اساس اولین قرارداد میان این دو آغاز گردید. تأمین بودجه این قرارداد را نیز آژانس فضایی لوکزامبورگ (Luxembourg Space Agency) و به واسطه برنامه ملی فضایی این کشور موسوم به لوکزایمپالس (LuxIMPULSE) به عهده گرفته است؛ برنامه‌ای که توسط آژانس فضایی اروپا در حال اجراست.

قرارداد جدید، گام‌اسپیس را قادر خواهد ساخت تا مدیریت منظومه ماهواره‌ای و نتیجه کار MCOP را ارتقاء داده و آن را به سطح بالاتری برساند. از جمله ویژگی‌های جدیدی که طی این توسعه حاصل می‌شوند می‌توان به شبیه‌سازی منظومه‌ ماهواره‌ای، برنامه‌ریزی جهت بهینه‌سازی عملیات و همچنین افزایش قابلیت خودکاری آن به منظور کاهش بار کاری اپراتور اشاره نمود.

نیلز باس (Niels Buus) مدیر عامل گام‌اسپیس می‌گوید: «مشتریان ما بیش از پیش به جنبه‌های پیمایشی و عملیاتی طرح‌های منظومه‌‌ای ماهواره‌های خود توجه می‌کنند؛ از این رو و با کمک MCOP قادر به پاسخگویی به نیازهای مشتریان در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری آن‌ها خواهیم بود.»

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13859
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها