تجربه زندگی در غارهای مریخی!

0 624

به ابتکار شرکت اسپانیایی استرولند (Astroland Agency)، گردشگران می‌توانند در غاری زندگی کنند که شرایط زندگی در مریخ در آن شبیه‌سازی شده است. ارتباط شرکت‌کنندگان در این سفر مریخی از دنیای بیرون به کلی قطع می‌شود و مدت سه شبانه‌روز را در ایستگاهی ویژه با نام آرس (Ares) می‌گذرانند که در یک غار در کوه‌‌های کانتابرین (Cantabrian) اسپانیا واقع شده است؛ این غار 60 متر ارتفاع و نیم کیلومتر طول دارد.

البته برنامه شرکت‌کنندگان قبل از آن با یک دوره آموزش سه هفته‌ای از راه دور و سه روز آموزش جسمانی و روانی عملی با هدف یادگیری زندگی در شرایط موجود در این زیستگاه آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان چگونگی زندگی انسان در مریخ را در داخل این غار تجربه خواهند کرد.

دیوید سبایوس (David Ceballos) مدیرعامل استرولند می‌گوید: «محیط مریخ با دمای پایین، وزش باد شدید و میزان بالای تابش خورشیدی بسیار شدید است؛ به همین دلیل گروه‌های اعزامی به سیاره سرخ برای بقای خود هیچ چاره‌ای به جز زندگی زیرزمینی ندارند و مناسب‌ترین راه برای حفظ حیات انسان، زندگی در زیر سطح مریخ خواهد بود. ما در این غار وضعیت مناسبی برای انجام آزمایش زندگی در مریخ را به وجود آورده‌ایم.»

ایستگاه آرس مجهز به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، لباس‌های فضانوردی، لباس‌های ویژه برای مأموریت‌های مختلف، اتاقک‌های زندگی، آزمایشگاه آب‌کشت یا هیدروپونیک (Hydroponics)، سامانه‌های خودگردان و تولید آب مستقل، پرینترهای سه بعدی، آشپزخانه، بخش تفریحی، سالن بدنسازی، وسایل کمک‌های زیستی اضطراری، موادغذایی به طور خاص برای هر یک از اعضا و برخی تجهیزات دیگر است. شرکت کنندگان برای این سفر سه روزه می‌بایست مبلغی در حدود ۶ هزار یورو پرداخت نمایند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13856
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها